Tre lediga dagar

Några bilder på vägen mellan centrum och mitt hem

Hej hopp! Idag är det onsdag och den femte dagen hemma i rad. Jag har nämligen inte haft skola ännu denna vecka. Imorgon börjar jag igen. Varför har jag inte skola då? Det är så att de som går sista året på gymnasiet här på min skola är i Madrid. Jag fick frågan om jag ville följa med i början av november förra året men tackade nej. Då tänkte jag att jag ändå skulle dit med min organisation och jag kände inte för att betala 100 euro för att gå på massa museum och dessutom visste jag ju att mina kompisar inte skulle följa med. Nu har jag dock insett att det var väldigt dumt av mig att inte vilja följa med. Jag hade säkert fått bättre kontakt med mina klasskompisar om jag hade följt med. Men jaja, det är lätt att ångra sig i efterhand.
 
Så vad har jag gjort dessa lediga dagar? Mer eller mindre ingenting. Idag tog jag dock metron till centrum och shoppade lite. Köpte en ansiktsmask och en ansiktstvätt från LUSH och ett läpp-balsam och ett body butter från The Body Shop. Sen gick jag tillbaka. Tog ungefär 25 minuter men det kan nog gå fortare. Jag var nämligen tvungen att ta upp Google Maps då jag inte visste hur man gick. Det är när jag tar promenader som jag verkligen inser att Valencia inte är mitt hem. I vanliga fall känns liksom allt "som vanligt" nu, men det räcker att gå 10 minuter, så kommer jag till gator jag aldrig har sett förrut. Då komer jag tillbaka lite till verkligheten och inser att jag faktiskt befinner mig i Spanien, och hur coolt det är!
 
Efter att vi har ätit senare idag ska jag följa med min värdmamma till hennes jobb. Hon jobbar ju med småbarn så det ska bli kul. Ha det bra, puss och kram.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det skulle väl vara jag som måste ta upp GoogleMaps i Habo ;) Rätt avis på det fina väder som verkar vara hos Dig. Rejält less på blåsten och kylan här hemma. Kram

Svar: Det är jättefint väder här. Om ett par månader kommer det väl till er med förhoppningsvis. Hehe ;) Kram!
Tilda Alnervik

2014-01-29 @ 16:15:40
Postat av: Sanna

Kul med lite nya inlägg :) hur varmt har ni det nu? Hoppas det var kul på värdmammans jobb! Kram!

Svar: Oj vad dålig jag är på att svara. Idag regnar det tydligen (har inte varit ute) men i förrgår var det 30 grader på min gata! Men normalt är det väl runt 20. :D Kram!
Tilda Alnervik

2014-02-01 @ 18:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0