Vamos a la playa

Mobilbilder som vanligt

Idag åkte jag till stranden. Värdsystern har en kompis som börjar universitet en vecka efter alla andra så hon hade sagt till värdsyster att hon kunde hitta på något med mig någon dag om jag ville. Och det ville jag förstås!

Detta var första gången jag lämnade huset själv så det var ju lite annorlunda. Inga problem tänkte jag dock men jag hade fel. När jag var nere i tunnelbanan så skulle jag skriva ett whatsapp meddelande till kompisen men internet funkade inte! Jag hoppade på tunnelbanan ändå och som tur var stod hon och väntade på sin hållplats så jag blev inte helt lost. Jag tänkte att internet inte fungerade på grund av att det inte var någon täckning men sedan visade det sig att det inte funkade på stranden heller. Oh well...

Det var i alla fall jätteskönt på stranden. Tror det var cirka 26 grader vilket är perfekt och vattnet var ännu varmare! Kompisen sa att det kanske var 29 grader i vattnet och det var verkligen VARMT. Jag gilar inte att bada i vanliga fall men jag kunde varit i vattnet i evigheter för det var så skönt. Dock fick det bara bli ett dopp för kompisen ville inte bada för det var inte tillräckligt varmt i luften (som svensk känner jag mest; okeeeej......?) och jag ville ju inte simma runt där helt själv (lamt).

Sedan pratade jag med pappa och lillasyster Lisa och det var kul. Lisa tyckte dock det var väldigt konstigt att jag var i datorn tror jag. Men sedan tittade vi på Best Song Ever (One Direction låt) och då blev hon glad. Eller tja, hon tittade men jag hörde ljudet så det kändes nästan som att vi tittade tillsammans. Innan jag åkte tittade vi på alla 1Ds musikvideor hela tiden tillsammans och när jag hörde henne kommentera allting idag så saknade jag henne så mycket. Lilla Lisa. <3

Jag och Sandra gick också och fixade mobilen och efter en timme lyckades killen i affären fixa problemet. Han måste tycka att vi är konstiga som kommer dit varje dag. Detta var tredje gången, haha.

Imorgon ska jag följa med värdmamman till jobbet och det ser jag mycket fram emot för hon jobbar som lärare för barn som är 3-6 år. Imorgon är det inskolning för fem treårnigar så det ska bli intressant! Ha det bra!
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul att prata med dig. Det lossnade ju med Lisa efter ett tag. Va det Henry eller Harry (glömmer ju alltid vad han heter) möjligtvis ;) Va det "Carlos" i mobilbutiken som var snygg? Kanske därför ni går dit ;) Ha en bra dag! Kram

Svar: Ja det var kul att prata med er! HARRY heter han! Harry Styles. Och ja det var säkert han som gjorde att hon blev som vanligt. ;) Haha jag tror inte han heter Carlos! Eller vad vet jag? Haha ja det var han som är snygg.. ;) Ha det bra, kram.
Tilda Alnervik

2013-09-10 @ 08:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0