Heldag i Marseille

Jag vet, kvalitén på tre av bildern är HEMSK men det är för att jag har ett nytt bildredigeringsprogram och det blev så när jag förminskade bilderna. Nu har jag dock fattat hur man gör så det kommer nog bli bättre senare.

Idag tog jag, mamma, Sanna och Nils tåget till Marseille, vilket är en av Frankrikes största städer. Vi gick ner till hamnen och fotade lite och åt även lunch på en Vietnamesisk (???) restaurang. Jag åt kyckling med ris, mums! Efter lunchen var det dags att shoppa och jag var såå glad för jag har sett fram emot att köpa ögonskuggorna från Urban Decay's Naked Palette på Sephora i några veckor. Superfina! MEN när jag kom dit fanns de inte för de var slutsålda!! Sadface. Jag köpte en concealer som jag har hört bra om på youtube istället så den ser jag fram emot att testa. Förhoppningsvis har de ögonskuggorna i Spanien istället. :)

På tåget hem tog jag upp min kamera och såg att hela UV-skyddet hade gått sönder!!! Fatta vilken tur att jag hade det på!? Annars hade hela objektivet varit förstört och det hade ju inte varit så kul. Blä. Måste fixa ett nytt sånt skydd innan jag tappar kameran (jag är ganska klantig japp japp).

Kram till er där hemma!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Durable är en av våra leverantörer av lite allmänt kontorsmaterial :) Var det många olika färgglada djur. Så en dromedar på en av bilderna.

Svar: Durable betyder hållbar på franska. ;) Japp det fanns några stycken. De hade många konstiga statyer i Marseille.
Tilda Alnervik

2013-09-04 @ 08:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0