Dagens facts

Här är lite random fakta som jag tänkte dela med mig av angående lite allt möjligt.
  • Idag fick jag tillbaka kemiprovet jag gjorde i fredags. Jag fick 8,75 av 10! Jag ska förklara Spaniens betygsystem någon gång snart men än så länge kan jag berätta att allt är procent-baserat. Jag fick alltså mer eller mindre 87,5% rätt på provet. Oj vad lite det lät när jag skrev så. Haha! Men jag är i alla fall riktigt nöjd och jag fick bättre än flera spanjorer så det var ju kul för mig!
  • Det finns en twitter som rankar elever på skolan. Inget skämt, jag hittade den igår. Någon sitter och skriver listor med snyggaste tjejer och killar, finaste leendet, snyggast kläder, populärast och så vidare. Vissa av rankningarna verkar vara baserade på hur många RT och favorites "nominerade" personer får. Herregud hur omoget är det här?
  • Denna veckan är det någon sorts kulturvecka så det är billigt att gå på bio. Idag gick jag därför på bio med min värdmamma, värdpappa och värdbror. Det var en spansk barnfilm. Helt okej skulle jag säga. Hade jag varit runt 8 hade jag nog tyckt att den var jätterolig. Nu var den väl inte det bästa jag kunde tittat på men jag älskar att gå på bio så det gjorde inte så mycket. Det är sån härlig stämning i biosalonger, tycker ni inte?
  • Gavin Degraws nya album är ett måste att lyssna på. Otroligt bra musik. Jag lyssnar på det mest hela tiden. Jag rekommenderar att lyssna på Best I Ever Had, Make a Move, I'm Gonna Try och Who's Gonna Save Us. De är mina favoriter just nu.
  • Igår hade jag prov i engelska. Jag hade inte tagit upp boken en gång under helgen men det gick nog helt okej ändå tror jag. Deras engelskanivå är ju inte den högsta här nere.
  • Ni får ursäkta mig om jag skriver samma saker två gånger på bloggen. Det är svårt att hålla reda på om jag har sagt saker till folk eller om jag har skrivit det här.
 
Ännu en gul bild på mig, härligt!

Kommentarer
Postat av: Kalle

Fasen vad gött att du fick så hög poäng på kemiprovet, grattis! :)

Kram

Svar: Ja det var kul! Dock spelar det ju inte så stor roll egentligen med tanke på att betygen inte räknas här nere. ;) Kram!
Tilda Alnervik

2013-10-23 @ 16:08:06
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva om hur det går med spanskan?

Svar: Haha jo jag ska göra det. Jag har ett inlägg om det skrivet som utkast men vet inte om jag ska ändra lite på det innan jag publicerar. Men det kommer snart, jag lovar!
Tilda Alnervik

2013-10-23 @ 16:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0