Lördag och Söndag i Madrid


Alla vi utbytesstudenter. Från vänster: Emma, Emma, Lisa, Felicia, Jakob, Erik, Embla, Jag, Amalia.


Den nyaste katedralen i Spanien


Emma, Jakob, Felicia, Amalia


Felicia (som bor i Valencia)


Embla och Amelia


Puerta del sol


Lite bilder från el Parque del Retiro vilket är en superfin park


Madrids stadshus

Och så några bilder från utgången


Nu till lördagen och söndagen i Madrid.

Vid åtta ringde mitt alarm och jag gick för att duscha och göra i ordning mig. Frukosten på vandrarhemmet var lite usel som spanjorers frukost i allmänhet. En torr macka med smör och ett glas juice var allt. Ett litet tag senare var det dags för enskilda samtal. Alla vi ungdomar hade blivit "tilldelade" en tid med en av de två kontaktpersonerna när vi skulle ha ett möte med dem. Vid mötet diskuterade vi mer ingångde om hur det är hos värdfamiljen, i skolan och med spanskan.

Lite efter elva hade alla haft sina samtal och då gick vi ut för att se Madrid. Vi tog en lång promenad och de flesta av bilderna ovan är från promenaden. Kontaktpersonen som bor i Madrid berättade om allting och jag tycker det var väldigt intressant. Runt fyra var allt klart och då gick vi och åt lite grann och sedan var det dags för shopping. Jag köpte bara en tjocktröja. Hade trott att det skulle bli mer men jaja, jag bor ju i en storstad så kan ju shoppa när jag vill annars.

Senare på kvällen gick vi alla ut och åt tillsammans på en restaurangkedja som heter Vips. Det var supergott! Jag åt en kycklingburgare. Tydligen har vi det stället i Valencia med så dit kommer jag gå fler gånger.

På kvällen skulle vi ännu en gång gå ut och efter lite förfest på vandrarhemmet fram till runt klockan tolv åkte vi in med metron till centrala Madrid ännu en gång. Denna gången skulle vi till en nattklubb och den hette Kapital och var lätt den största som jag har varit på. Sju vångar!! Det var supermycket folk och allt var jättekul TILLS att jag runt klockan fem insåg att min mobil inte låg kvar i min väska. Inte heller gjorde min plånbok det. Då bestämde vi oss för att avsluta kvällen. Metron började gå klockan 6.00 igen så vi satt ungefär en halvtimme och väntade på McDonalds. Sen var vi tillbaka vid hotellet och vid sju gick jag tillslut och la mig efter att ha ringt och pratat med pappa och spärrat bankkortet och så vidare. Sån himla otur.

Två och en halv timma senare var vi tvungna att vakna igen så jag var lagom trött. Vi hade redan sovit förbi frukosten men som tur var hade jag två clementiner jag kunde äta. Därefter gick vi till en polisstation i närheten där jag fick vänta i en evighet på att få göra anmälan (som för övrigt förstås var på spanska haha). Vi väntade i säkert två timmar. Väl inne fick berätta om vad som hade hänt och vad som var borta och tio minuter senare var det klart. Då åkte jag direkt till busstationen och sedan till Valencia. Det var skönt att komma hem igen.

Trots att mobil och plånbok blev stulna så hade jag en trevlig resa och otroligt kul att få träffa de andra utbytesstudenterna och utbyta lite tankar och upplevelser. Madrid var även en fantastisk fin stad och jag hoppas att jag kommer tillbaka dit nån gång och att ingenting blir stulet då. Ehe. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Linnea

nej usch vilken otur! :((
tur att det var roligt annars iaf!!
saknade dig och dina öronproppar på centrum i lördags ;) :*

Svar: Ja eller hur!!Hahaha sötis! Jag önskar att jag hade använt öronproppar här med. Det är så värt! ;)
Tilda Alnervik

2013-11-27 @ 18:50:48
Postat av: Pappa

Härligt att du hade en trevlig helg trots fadäsen på lokalen. Det ordnar upp sig rätt bra tror jag. Blir du ju äntligen av med den hemska "Spanska mobilen" ;)

Svar: HAha ja man får ju se det på det positivt. Jag gillade den ju faktiskt inte. Hehe ;)
Tilda Alnervik

2013-11-27 @ 19:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0