Francia



Kristihimmelfärdshelgen spenderades i Frankrike. Min mamma bor i en stad som heter Arles, så jag brukar åka dit någon gång om året. Oftast ett par veckor under sommaren, men nu fick det även bli på våren och det var trevligt! 

Vi flög från Göteborg City Airport (så långt ifrån "city" du kan komma ungefär) till Marseille på torsdagen, och blev där hämtade av mammas man med bilen.

Dagen efter ankomst åkte vi tillbaka till Marseille och shoppade. Jag köpte en del kläder faktiskt. Jag brukar ha svårt att hitta saker jag gillar, men nu så! Vi åt även supergod lunch där, jag tog en kycklingsallad. Precis innan vi skulle ta tåget tillbaka till Arles hittade vi ett frozen yoghurt ställe, och det var SÅÅÅÅÅ gott! Man fick välja bland massa olika toppingar och jag tog jordgubbar, ananas, mango och små chokladkulor. Hoppas att de har nåt sådan ställe i Valencia med. Då vet jag var jag kommer bli stammis, hehe.

På lördagar är det marknad i Arles så vi gick på den, men efter fredagens shopping var jag ganska pank, så köpte bara nagellack och macarons (mums). Därefter tog vi en tripp till stranden och det var superskönt väder, men lite väl kallt i vattnet (15 grader) så jag badade inte.

Sista dagen, söndagen, gick vi på en promenad i Arles och köpte glass, innan vi var tvungna att åka till flygplatsen igen för hemresa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0