Kompaktkamera eller systemkamera och mobilkamera?




Jag vet att det är tidigt, med tanke på att jag inte ens vet om jag kommer få åka iväg, men jag har börjat fundera över lite nödvändiga inköp som jag kommer behöva göra innan jag åker iväg om det nu skulle bli så. Dessutom är detta någonting jag skulle behöva fundera över även om jag inte åker.

Nu till min fundering: ska jag ha en kompaktkamera i Spanien eller använda min mobilkamera och samtidigt istället köpa ett nytt objektiv till min systemkamera? Positiva saker med en kompaktkamera är ju förstås att den är liten och lätt att ta med sig överallt. Det blir även någorlunda bra bilder med den. Om jag går för "mobilkamera+systemkamera" så är ju fördelarna att mobilen har jag alltid med mig överallt och när jag väl har med mig systemkameran så blir det jättebra bilder.

Pappa tyckte att jag skulle satsa på att köpa ett objektiv. Jag kommer ändå kunna ta ögonblicksbilder med mobilkameran och då är det lika bra att ha systemkameran för lite större händelser så att jag får riktigt fina bilder att titta tillbaka på.

Har ingen aning om hur jag ska göra men det lär ju dröja innan jag behöver bestämma mig.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Bra val :)

Svar: Jag tror det med. :)
Tilda Alnervik

2013-09-02 @ 13:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0