Ännu en helg i Benidorm

Ett litet collage från portugisens instagram

I fredags åkte jag till Benidorm med min värdmamma, värdmormor, värdsyster och portugisen. På kvällen gick vi ut och åt tillsammans på en fiskrestaurang. På menyn stod bläckfisk. Hmm... Efter middagen tog alla var sin shots. Lite annorlunda mot i Sverige va? Att man tar en shot sådär lite casually med sin mormor och mamma.

När middagen var slut gick jag, värdsystern och portugisen ut till en bar. Det var knappt någon där men det var ganska kul ändå för det fanns karaoke så jag och portugisen sjöng var sin låt. Hon sjöng "Ai Se u Te Pego" som ju är en låt från Brasilien på portugisiska. Jag fick sedan sjunga "Mamma Mia". Det var roligt och jag har video på när båda sjunger. Haha! Sen gick vi vidare till några andra ställen och portugisen fick födelsedagslåten sjungen för sig då det var hennes födelsedag dagen efter. Hon hade även fina glasögon på sig under kvällen som hade en blinkande lampa och som spelade Happy Birthday.

Dagen efter kom min och portugisens värdpappor och värdbröder och även italienaren till oss! Det var en överraskning för Patricia på hennes födelsedag och hon blev jätteglad! Vi åt sedan lunch alla tillsammans och hon öppnade sina paket. Av mig, italienaren och värdsystern fick hon en kudde som vi hade fixat ett tryck på med en bild på oss fyra och så stod det "SIEMPRE AMIGOS" (alltid vänner) på. På kvällen gick vi ungdommar ut och träffade några kompisar till värdsystern. Vi gick först till en spelhall och spelade biljard, air hockey och lite annat, och sedan till McDonalds för att äta igen och tillsist till en klubb för att dansa. Jag var dock så sjukt trött (klockan var runt fyra don't judge me) så jag satt mest och tittade på i slutet, hehe.

Det blev en riktigt rolig helg även om den var lite sorglig med när jag tänkte på att jag bara har lite mer än en vecka kvar att umgås med portugisen och lite mer än två veckor med italienaren. Men men för det mesta var den bra i alla fall! Puss hej.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Får väl bli en med mamma och mormor när du kommer hem :)

Svar: Hehe precis ;)
Tilda Alnervik

2013-12-05 @ 13:39:15
Postat av: Sanna

När lägger du upp videon? :)

Svar: Vilken video? När vi sjunger? Den kommer inte upp här. ;)
Tilda Alnervik

2013-12-05 @ 19:38:57
Postat av: Mamma

Jo, med mamma kanske det går att shotta men med mormor undrar jag... =D

Svar: Haha nej det lär ju inte hända direkt. ;)
Tilda Alnervik

2013-12-08 @ 09:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0