Hej mina kära vänner och välkommen till denna nya blogg!

Hejsan! Jag heter Tilda och är en 17-årig tjej från västergötland. Jag har en stor familj bestående av mamma och hennes man, pappa och hans tjej, min halvsyster och låtsasbror och mina fyra äldre (hel)syskon som alla fyra har flyttat hemifrån.

Den här bloggen ska handla om mitt liv i största allmänhet och mina förberedelser inför mitt år i Spanien som förhoppningsvis kommer att starta i slutet av sommaren 2013. Jag ska nu i höst börja skriva på min ansökan till Internationella Programkontoret och håller tummarna för att det ska gå vägen. Internationella Programkontoret är nämligen inte en vanlig organisation utan det är staten som äger den och man kan se det mer som ett stipendium än att man köper ett år som utbytesstudent och det är alltså inte säkert att man blir medtagen till programmet.

Lite random fakta om mig:

♥ går andra året på naturvetenskapsprogrammet med kemi fördjupning och tycker om det jättemycket
♥ älskar Taylor Swift, Ed Sheeran och nästan all country-musik
♥ har aldrig skrivit aktivt på en blogg under en längre tid (ska försöka skärpa mig på denna)
♥ det var när jag hittade denna bloggen jag ville åka som utbytesstudent
♥ älskar snö och ändå vill jag åka till Spanien
♥ mitt favoritprogram på tv är Svenska Hollywoodfruar... I know
♥ det bästa jag vet är att gå på konserter
♥ gillar både Twilight, Harry Potter och Hungerspelen (böckerna)
♥ är egentligen inte så himla bra på spanska
♥ mina favoritserier från USA är Suburgatory och Modern Family
♥ har varit i Frankrike, Grekland, Cypern, Tyskland, Italien och Thailand. Aldrig Spanien.
♥ måste verkligen göra mina läxor nu. puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0