Pluggeliplugg


Idag har varit en bra dag. Vet inte precis varför men skönt i alla fall! Jag gick till min kontaktperson på skolan idag och sa att jag inte förstår någonting på biologin och han sa att han skulle prata med läraren. Hur nu det skulle ändra någonting. Hoppas att jag slipper gå dit mer för jag mår dåligt av dom lektionerna, haha! Nej men allvarligt jag är typ nervös hela tiden för då och då början läraren prata med mig och jag förstår ingenting av vad hon säger. Så pinsamt.

Jag hade även matte och fysik och fattar jag mer eller mindre så där trivs jag. Sista lektionen var idrott och idag skulle vi springa i el río. 6 kilometer! Jag har inte sprungit så långt sen i sjuan på skoljoggen. Herregud. Dock skulle vi stanna efter halva och dricka vatten och det var en himla tur att vi fick göra det för det var nämligen 37 grader i skuggan. Kan ni tänka er att springa 6 kilometer i 37 graders värme?! Det var jobbigt. Specillet på grund av att man sprang direkt i solen ungefär hälften av vägen. Sjukt. Men jag lever ju i alla fall så jag ska sluta klaga.

Under eftermiddagen har jag pluggat matte. Det är jättekul! Jag gillar verkligen matten här. Det är liksom enkla men komplicerade uträkningar. Haha det gjorde inte sense alls! Så här säger vi istället; det är många siffror i varje tal så det tar lång tid att lösa men det är ändå lagom lätt. Hehe, kul kul! Jag läser ju förövrigt matte med de som går primero de bachillerato, alltså ett år under min årskurs men de är två år yngre än mig. Haha!

Hoppas att ni har haft en bra dag där hemma också. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Komiskt att jag har två systrar som älskar matte :D o hoppas du slipper biologin i fortsättningen! Kram :)

Svar: Haha ja eller hur! ;) Fy ja det hoppas jag också. Kul att du kommenterar! Kram! :)
Tilda Alnervik

2013-09-26 @ 22:33:40
Postat av: Pappa

Tycker de verkar mysiga di där biologilärarna :)Du gillar väl matte med Sanna?!;) För inte tala om Lisa.
Lycka till med "Tacoseriet" i afton Tilda. Kram

Svar: Nej inga biologilärare är mysiga! Kram
Tilda Alnervik

2013-09-27 @ 10:28:02
Postat av: Sanna

Jag älskar matte 😉 har lite matte i mitt dagliga arbete men läkemedelsräkning är inte så superavancerat så det går an 😃 ja hoppas tacosen var god!

Svar: Tacoseb var god! :)
Tilda Alnervik

2013-09-28 @ 09:24:57
Postat av: Isa

Du funderar inte på att ta med dig ett portabelt parasoll och rusa runt under? Protection från solsting, liksom (;
Sen att den dagen då man fattar ännu mindre av biologin än fysiken faktiskt är kommen är, honestly, ganska svårt att ta in. Stå på dig, det blir lättare snart! (:

Svar: Haha det låter som en mycket bra idé. Jag borde faktiskt köpa ett...Eller hur. Men biologin är hemsk. Jag ryser av obehag bara jag tänker på det. Tack! :)
Tilda Alnervik

2013-09-29 @ 13:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0