Min eftermiddag

Hej. Jag ville bara göra ett inlägg om eftermiddagen, för jag vill komma ihåg detta när jag kommer hem till Sverige.

Idag träffade jag alltså "egna" kompisar för första gången i Spanien. Innan har det bara varit värdsysterns kompisar. Eller tja, jag kanske inte ska kalla dem mina kompisar med tanke på att jag inte känner dem men oh well. Ni fattar poängen.

Vid 17.30 gick jag till skolan för att möta upp tjejen i min klass. Där träffade vi även en annan tjej som var hennes bästa vän. Vi tre åkte till centrum med tunnelbanan och sedan under kvällen mötte vi bara mer och mer folk. Vi gick i alla fall i några affärer och tittade på kläder och smink men ingen köpte något. När vi var som flest gick vi till McDonalds och köpte dricka/glass. Det var jättetrevligt och något som verkligen bör tilläggas är att jag BARA pratade spanska under hela kvällen. Med alla. Hahaha så stolt! ;) Visst låter jag säkert superkonstigt och min grammatik ska vi inte ens prata om men jag fick i alla fall ur mig saker och det kändes så bra! Jag både ställde frågor och svarade på andra så det var braaa. Dock kände jag att det kommer vara riktigt skönt när jag verkligen kan prata på riktigt.

Något annat jag kan berätta är att min värdmamma är så himla rolig! Idag vid middagen började hon prata om hur en unge på hennes jobb sa "pipi" hela tiden (alltså kissa) och det samtalet spårade totalt så lärde jag dem säga kissa och bajsa på engelska och svenska och vi skrattade så vi grät. Så himla töntigt och jag kände mig som ett småbarn men det var riktigt kul i alla fall. Allt hon säger är roligt. Haha! Men men nu tittar jag på tv och snart ska jag sova. Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som om du haft en riktigt bra dag.

Svar: Ja! :)
Tilda Alnervik

2013-09-17 @ 08:48:28
Postat av: lettersfrom.blogg.se

You Goo gurl!! så himla imponerad av dig! kraaam

Svar: Taaaack Tilda! Kram!
Tilda Alnervik

2013-09-17 @ 09:32:43
URL: http://lettersfrom.blogg.se/
Postat av: Pappa

Tror din grammatiska kastilianska är så mycket bättre än min engelska :) Värdmamman verkar vara en skön typ :D Härligt!


Svar: Hahaha nej det är nog inte så tyvärr.. ;) Ja det är hon, haha!
Tilda Alnervik

2013-09-17 @ 09:42:45
Postat av: Clara Dyhr-Nielsen

Hej! Gillar din blogg :)
Jag är också utbytesstudent i Spanien just nu. Bor i Madrid :)
Måste säga att det är jätteroligt att följa andra som också är iväg!

Svar: Hej! Åh vad roligt, jag älskar att läsa om andra som r utbytesstudenter! :)
Tilda Alnervik

2013-09-17 @ 20:44:05
URL: http://ClaraDN.blogg.se
Postat av: Sanna

Bra jobbat! :) du kanske kan kalla dem kompisar snart när du lärt känna dem mer :)

Svar: Ja kanske det. :)
Tilda Alnervik

2013-09-18 @ 16:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0