Marknaden


Varje onsdag och lördag är det marknad i Arles, där mamma bor. Imorse gick vi alltså upp lite tidigare för att kunna gå på den. Mamma köpte grönsaker och lite sådant, medan jag endast köpte en tvål till familjen i Valencia. Det är en speciell tvål som är gjort i Provance så det blir nog bra.

Efter marknaden gick jag, Sanna och Nils till Place du Forum (eller något liknande) och åt glass på ett café. Jag älskar den glassen och äter många sådana glassar varje sommar.

Nu ska vi snart dra till stranden en liten stund och efter det måste jag packa för imorgon åker jag till Spanien!!! Herregud vad fort tiden går. Känns som att det var nyss (2010) jag satt här i Frankrike och läste massa bloggar om utbytesstudenter och var avundsjuk på dem. Och nu är det jag själv som ska åka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du bott i Frankrike förut? :)

Svar: Nej, jag har aldrig bott i Frankrike men min mamma har gjort det sedan 2009 så jag åker och hälsar på ungefär två gånger per år. :)
Tilda Alnervik

2013-09-04 @ 17:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0