I skolan med småbarnen


Hej hopp!
Idag följde jag med värdmamman till hennes jobb och hon jobbar som sagt som lärare för TRE-åringar. De går alltså i skolan. Sjukt. Idag var det inskolning för 5 små söta spanjorer och jag var alltså med. Något jag insåg var dock att "skolan" liknar vårat dagis väldigt mycket. De fick pyssla, leka med dockor, bilar osv. När vi skulle gå ut med dem och leka ute blev det dock kaos. Då hade de 6 barnen från gårdagen kommit också så det var 11 barn och typ hälften började illgråta för de såg sina syskon på skolgården. OMG vilket liv. "Mami mami!!" Men sedan gick vi in och då gick det bättre för de fick annat att tänka på.

Vid ett slutade dem så då gick jag med hem och läste lite i Harry Potter y la pierda filosofal. Första Harry Potter alltså. Samma som jag lånade i början av sommaren. Jag läser inte så mycket nu för tiden och det går fruktansvärt sakta när det är på spanska. Jag måste sitta med google translate typ hela tiden. Men det ger mycket tror jag!

På kvällen följde jag med upp på taket av lägenheten och plockade ner tvätt och bilderna är där uppifrån. Gatan på nedre bilden är den gatan vi bor på. Så sjukt stor verkligen. Efter tvätten tog familjen med mig på en liten rundtur med bilen och visade lite av Valencias byggnader. Jag är verkligen SÅ glad att jag fick chansen att bo i Valencia för det är underbart här. Så vackert överallt!

På kvällen skypade jag med Soffi vilket var mycket kul och vi babblade på som vanligt. En timme och tio minuter senare hade vi inte sagt hälften av allt som vi ville säga men hon har ju skola så vi får prata mer en annan gång. Jag ska också upp ganska tidigt imorgon tänkte jag. Jag ska nämligen till centrum och shoppa! Jag har så lite kläder här!! Och i skolan får man varken ha shorts eller linne så måste införskaffa lite t-shirts och kanske något mer par jeans. Ska även köpa lite ögonskugga på Sephora om den finns. Godnatt så hörs vi senare.

Kommentarer
Postat av: Amanda Keyzi

Me vaa?? Får man inte ha shorts och linne?!

Svar: Tydligen inte. Men jag tror inte att det är någon fara för dig. Jag ska ju gå på en privat katolsk skola så de har nog striktare regler.
Tilda Alnervik

2013-09-11 @ 07:48:21
URL: http://amandakeyzi.blogg.se/
Postat av: Pappa

Köp dig en "nunnedräkt" så tar de dig för lärare eller rektor ;)

Svar: Vilken bra idé pappa! ;) hahaha
Tilda Alnervik

2013-09-11 @ 10:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0