19 år!

Jag har nyss fyllt 19 år! En vecka innan min födelsedag firades jag av familjen tillsammans med min värdsyster som ockå fyllde 19. Mormor, farfar, kusinerna med föräldrar och värdfamiljens kompisar som bor över oss kom för att fira oss. Värdsystern hade gjort en kaka från ett portugisiskt recept som vi fick av Patricias mamma när vi var och hälsade på dem i julas. Jag gjorde en klassisk kladdkaka och det bev väldigt uppskattat av alla. De hade dock knappt några redskap för att kunna baka så det var lite krångligt. Vi lånade en maskin att blanda smeten med av grannarna och ingredienserna gick vi mer eller mindre på ögonmått, för familjen hade varken de mått vi använder i Sverige eller en våg. Men det blev ju bra tillslut.

Efter vi hade ätit kakor var det dags för presentutdeling och jag fick många fina saker och jag är väldigt tacksam för allt jag fick.

 
Här har ni mina presenter. En halsduk, boken The Fault in Our Stars av John Green som jag hade pratat om att jag ville köpa på engelska så det var perfekt att jag fick den (snälla alla läs den det är en otroligt bra bok), en kudde med en bild på mig och mina favoritmänniskor som jag har lärt känna i Spanien (nu har både Patricia, värdsystern och jag var sin kudde med bilden på och Mario har en matta till datamusen), en t-shirt, en jeansjacka (!!) och en skiva "¿Con quién se queda el perro?" med ett av mina favortband Jesse & Joy.

Dagen innan min födelsedag, alltså i lördags, åkte vi iväg med husbilen. Vi åkte norrut så det blev faktiskt ganska kallt. På kvällen när vi åt middag frågade de hur vi brukar fira födelsedagar i Sverige och jag berättade om att familjen kommer in sjungande och väcker en med frukost på sängen och paket.

På morgonen därpå vaknade jag av att min värdpappa stod och slog två grytlock mot varandra medan min värdmamma och värdbror sjöng feliz cumpleaños till mig. Sedan fick jag en bit bröd med ett värmeljus på. Hahaha! Det var deras försök att fira min födelsedag som jag gör hemma, och visst var det en bra start på dagen! Senare tog vi en promenad i byn och grillade efter det till lunch och det var gott. Sen åkte vi hem och väl hemma pratade jag på skype med först pappa och lillasyster och sen mamma.

Det var allt för idag! Hej då!

Kommentarer
Postat av: madde

Låter som du fick en fantastiskt bra värdfamilj Tilda! :D

Svar: Det fick jag verkligen! :)
Tilda Alnervik

2014-03-14 @ 10:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0