Reyes Magos


Mer än tjugo dagar efter att det hände, men bättre sent än aldrig eller hur?
 
Den femte januari tog jag, min värdmamma och min värdkusin metron till Valencias centrum för att titta på en parad. Det var nämligen ett stort firande för att de tre vise männen skule komma natten mellan femte och sjätte och ge barnen julklappar. Här i Spanien är det många som tror på de tre vise männen istället för tomten.
 
Paraden var jättefin och det kändes som att varenda barn i Valencia var där och tittade med sina föräldrar. Och så jag då, haha. Min värdbror och lillkusin (10 år) var med i paraden. Min värdpappa också. De säger nämligen till barnen att det är brandmännen som hjälper de tre vise männen in i husen under natten för att lämna paketen och min värdpappa är brandman. Gamla brandbilar åkte alltså igenom staden och en del barn, som min värdbror och kusinen, fick sitta på den. I slutet av paraden kom förstås de tre vise männen, jag har bild på en av dem längst upp.
 
Efter paraden gick min värdfamilj till en kinarestaurang tillsammans med kusinfamiljen och tre familjer till och åt middag. Efter middagen bytte vi ungdomar och barn paket. Vi hade fått var sitt namn någon vecka innan och köpt till den. Jag fick en kille jag knappt visste vem det var men min värdmamma ringde hans mamma och frågade vad han ville ha, så köpte jag det. En volleyboll om ni vill veta. Själv fick jag en bok om One Direction av min värdbror, haha! Han hade fått välja helt själv vad jag skulle få och han hade velat köpa en poster med Harry Styles men det fanns tydligen inte så det fick bli en bok istället. Söt är han.
 
När vi kom hem gjorde vi iordning lite godsaker till männen och min värdbror lade på lite svenska saker också som pepparkakor och skumtomtar. När han hade gått och lagt sig åt vi andra upp några av sakerna och sedan gick även vi och la oss. Värdmamman stannade uppe och la dit alla paket.
 
Morgonen därpå väcktes jag av min värdbror som skrek "Tilda, Tilda! De tre vise männen har varit här! De har tagit med sig paket till dig med!". Så upp fick jag gå och sen satt vi och öppnade paket ett tag. Då fick jag en supermysig filt, en skiva med min spanska favoritartist Pablo Alborán och en dagbok.
 
Under dagen gick vi sedan vidare till farmodern och mormodern. Hos farmodern fick jag ett armband, sedan hemma igen kom farfadern och av honom fick jag en hel samling med skivor med klassisk musik och hos mormodern fick jag en tröja av henne och en parfym, body lotion och nagellack av kusinerna. Jag är väldigt tacksam för allt jag fick och är så glad över att jag har kommit i en sån härlig värdfamilj.
 
Det var allt för idag. Ha det bra så hörs vi en annan gång!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tre vise män är kanske inte så dumt. Lite närmare jul än en fet rödklädd snubbe med vitt skägg :) Pablo Alborán går varm i bilen denna vecka. Kram

Svar: Eller hur. Det är ju mer logiskt faktiskt. Härligt! :D
Tilda Alnervik

2014-01-29 @ 08:18:57
Postat av: Fanny

JA ETT BLOGGINLÄGG!! :D Haha, Gud vad gullig din familj låter! och den värdbror verkar så söt!!:)

Svar: TJOOHOO! Det var dags nu tyckte jag. ;) Ja de är för söta hela bunten. :)
Tilda Alnervik

2014-01-29 @ 10:01:56
Postat av: Jonna

Vad roligt att läsa lite igen! Det verkar som om du hamnat i en riktigt bra familj!

Svar: Ja det har jag verkligen gjort! :)
Tilda Alnervik

2014-02-03 @ 22:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0