Slutprov




Hej! Sitter just nu i biblioteket och pluggar. Idag började nämligen slutproven för den här terminen och min klass har idag prov i tre ämnen. Tror det var spanska, valenciano och historia idag. Eftersom att jag inte har några av de ämnena får jag sista i biblioteket hela dagen och det är även det jag ska göra imorgon. Då har de filosofi- och religionsprov. Mina prov börjar alltså inte förrän på måndag. Ska bara göra två stycken. Fick välja vilka jag ville göra så sa engelska och kemi. Känns onödigt att göra till exempel fysik när jag vet att jag kommer bli underkänd. Har verkligen inte hängt med på fysiken denna terminen, hehe.

På tal om något annat tänkte jag berätta om engelskalektionen vi hade i förrgår. Vi fick tillbaka ett prov som vi hade gjort för några veckor sedan. Det var med läsförståelse, grammatik och skriftligt. På det skriftliga skulle man skriva om tonårsmammor och läraren bestämde sig för att välja ut en elevs text att läsa högt. Så hon bad en tjej i klassen ge henne sin text och så läste hon upp den för hela klassen och poängterade alla fel den här tjejen hade gjort och småskrattade lite och klassen fick rätta. Vilken förnedring!!!! Att peka ut en stackars tjej så. Mina engelskalektionen i allmänhet här är ett stort skämt om jag får säga det själv.


Igår var jag ledig och det är ju aldrig fel. Jag gick på promenad och lyssnade klart på en ljudbok som jag hade laddat ner vi audible.com i tisdags. The Fault in Our Stars av John Green. Så. Sjukt. Bra. Jag rekommenderar alla att läsa den innan filmen kommer ut i sommar.

Nu ska jag göra ett par uppgifter till i matten innan jag får gå hem för dagen. Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Himla snygg räknare jag ser på bilden ;)Total knäppgök den där engelskaläraren. Kram

Svar: Ja visst är den! ;) ja hon är verkligen knäpp. Kram!
Tilda Alnervik

2014-02-21 @ 08:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0