Morella


I lördags morgon åkte vi iväg med husbilen ytterligare en gång. Denna gången till en by som heter Morella. Den var supermysig. Varje by jag kommer till imponerar mig mer och mer. Utsikten från där husbilen stod var fantastisk den med.

På lördagen åkte vi först till den lilla skogen och åt Arroz al horno vid ett bord balnd träden. Det såg inte riktigt ut som Sverige men lukten var precis! Åh vilken härlig doft. Jag saknar verkligen den svenska hösten. Vid maten frågade värdsystern något intressant och det var om vi föredrar kyla eller värme. Jag hade väldigt svårt att bestämma mig medan alla andra snabt svarade värme. Jag tror dock jag har kommit fram till att jag gillar kyla bättre. Förmodligen säger jag så nu bara för att det är så sjukt varmt här och jag börjar tröttna, men men.

Senare på kvällen åkte vi upp till själva byn och wow så mysigt. Jag blev alldeles varm i hjärtat av hur vackert det var, haha! Jag trivdes bra helt enkelt. Till middag på kvällen åt vi tacos. Mumma. Denna gången hade de köpt mini tortilla-bröd så jag tror jag åt fyra stycken, haha! Jag lärde även hela familjen the Cup Song. Så vi satt och klappade med muggar hela kvällen sen. Jag är faktiskt imopnerad över att alla lärde sig. Till och med lill-Carlos på 8 år. De sjöng dock inte utan bara klappade. Så fick jag sjunga själv. ;)

Dagen efter tog vi en runda till i byn innan vi åt och sedan åkte den två och en halv timme långa resan hem igen.

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej! Det är så kul att följa din blogg, du verkar ha sån härlig inställning. Fina bilder också :) Tänkte höra hur det går med spanskan? Känner du att du börjar kunna prata mer och mer?
Är själv väldigt intresserad och skulle gärna åka iväg, men efter gymnasiet.
Tack för en superbra blogg!

Svar: Hej! Åh tack så mycket vad glad jag blir!! :)Spanskan går bättre och bättre. Jag har fortfarande problem med att prata (grammatiken är så fruktansvärt svår) men det blir definitivt lättare att förstå. Jag läser även på spanska och det går mycket lättare att ta sig igenom sidorna nu än vad det gjorde innan jag kom hit. Då var det näst intill omöjligt faktiskt. Haha ;)
Jag rekommenderar dig verkligen att åka hit, det är ett underbart land och jag gillar språket väldigt mycket även om jag inte är superduktig än så länge. :)
Tack själv för att du läser den!
Tilda Alnervik

2013-10-21 @ 18:19:31
Postat av: Pappa

Väldigt trevligt att du får upptäcka byar runt om Valencia. Har du hittat tacokrydda? Pratade med en kund till mig som kommer från Chile. Hon har semestrat en hel del i Spanien. Så även i Valencia. Hon pratade sig varm för Paella i Valencia.

Svar: Ja det är väldigt roligt faktiskt. Så fantastiskt fina!
Tilda Alnervik

2013-10-22 @ 16:50:58
Postat av: Jonna

Oj så vackert det var!!

Svar: Ja det var underbart fint!
Tilda Alnervik

2013-10-22 @ 22:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0