Landet som inte förstod att det är HÖST

 

Idag är det första oktober och det har varit en av de varmaste dagarna av sommaren här idag. Nyss var det 36 grader. Holy Cow! Som ni kanske förstår har jag hållt mig inomhus under dagen. Det var lagom varmt att gå hem från skolan i jeans och svart t-shirt. Buuuäääh. 

Skolan idag var helt okej. Jag förstod visserligen ingenting på kemin idag heller men det löser sig nog. Idag hade även schemat ändrat sig och tydligen gör de så här i Spanien. De har ett schema som gäller i september och juni och ett schema som gäller därimellan, det vill säga från oktober till maj. Det nya schemat var sämre. Jag går längre dagar och har fler håltimmor. Idag hade jag två sådana i rad. Som tur är var det bara en tillfällighet och senare ska jag ha fysik på en av dem. Men jag gjorde lite matte på första håltimman och senare fick jag veta att jag antagligen inte ska ha matte längre!? För jag går ju med en annan årskurs och deras lektioner passar inte ihop med mina nu med det nya schemat. Oh well. Andra håltimman hjälpte jag en av de svenska tjejerna med hennes matte vilket var kul.

När jag kom hem från skolan och satt och åt kom värdmamman med ett brev till mig och jag öppnade det direkt och började läsa och det skulle jag inte gjort för det var från mormor och jag saknade henne och morfar så mycket när jag läste det så resten av lunchen satt jag och höll in tårarna innan jag tillslut kunde gå in på mitt rum och vara för mig själv ett tag. Senare när jag hade samlat mig ringde jag till mormor och morfar på skype och pratade lite. Mamma var också där vilket var en överraskning! :)

Kommentarer
Postat av: Pappa

När du blev av med matte 1, kan du inte slänga biologin i papperskorgen och ta "denandra" matten?

Svar: Jo jag tror faktiskt att det blir så nu! :)
Tilda Alnervik

2013-10-01 @ 21:10:50
Postat av: Pappa

Vi hade oxå 36 imorse, 3,6 menar jag ;)

Svar: Hehe lite skillnad ;)
Tilda Alnervik

2013-10-01 @ 21:11:57
Postat av: Fanny

JAG VILL MED HA VÄRME!! eller okej Stockholmsbussen är för varm just nu (är säkerligen 36grader här inne), så den får gärna bli lite svalare, men ute får det gärna varmare tack :)

Svar: Hihi! Det är otroligt varmt här just nu. ÅÅÅH vad kul att du ska till Stockholm! Jag önskar verkligen att jag kunde följa med :(
Tilda Alnervik

2013-10-02 @ 15:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0