Ingen mer biologi för mig (förhoppningsvis)

 
Idag föll en sten från mitt hjärta. Jag blev av med biologin. Tror jag. Hela situatonen var mycket förvirrande så jag är inte helt hundra, men jag var i alla fall på mattelektionen (det är matte man har om man inte har biologi). Jag förstod ingenting där heller för de har ju haft matte nu i tre veckor eller nåt och gått igenom saker som vi inte ens kommer gå igenom i Matte 5 hemma (tror jag). Dock var det inga större problem för när jag kom hem satt jag i några timmar och hittade informationen på svenska på internet och nu kan jag det mer eller mindre.

I eftermiddags köpte en chokladkaka och gick sedan en promenad i el río (ja mamma jag gick till ett farmacia men det var inte öppet). Det är så fint i el río och jag kommer aldrig tröttna på att vara där. Dock var det extremt varmt (ca 33 grader) så chokladkakan mådde inte så bra. Men jag mådde bra och idag har i allmänhet varit en bra dag.

Det verkar som att farfadern i familjen kommer och äter med oss varje onsdag och idag var han här igen. Han är lite rolig. Han vill att jag ska testa all mat flera gånger om och när maten är uppäten är det mest "Vill du ha ost?" "Vill du ha yoghurt?" "Vill du ha glass?" "Vill du ha frukt?". Det är i och för sig inte bara när farfadern är här, så är det varje dag. Haha!

Imorgon kommer jag vara ensam utbytesstudent på skolan för de andra åker til Madrid. De är ju här med en annan organisation än mig och alla som har åkt till Spanien med den organisationen ska till Madrid imorgon så det blir nog roligt för dem! Jag längtar tills jag åker till Madrid!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vore väl himla skönt om du blir av med "Cruella de Vil" Eftersom du va på matten finns det ju stort hopp. Är riktigt avis på dig och dina promenader i "el rio" Verkar vara så fint. Ta med dig kylklamp nästa gång du köper chokladkaka ;) Kram

Svar: Haha du får henne att låta hemsk! Hon är nog en god människa, bara inte så himla bra lärare! Och ja jag förstår att du är avundsjuk på el río för den är underbar! Ska tänka på det nästa gång! ;) Kram
Tilda Alnervik

2013-10-03 @ 07:26:47
Postat av: Sanna

Härligt! Kommer ju va lätt som en plätt med matten sen när du kommer tillbaka då :) Lisa var så söt i helgen. Jag har lagt till din blogg som en app på min mobil och dina inlägg syns i den lilla app-rutan. Lisa bläddrade på min telefon så var det en bild på dig just då o hon bara : Där är TILDA!!!!! Tyckte jag var gulligt :)

Svar: Ja förhoppningsvis blir det väl lätt. Fast antagligen inte för det vi håller på med i Sverige är superkonstigt... HahaÅh lilla Lisa hon är för gullig :) <3
Tilda Alnervik

2013-10-03 @ 09:13:59
Postat av: Mamma

Du får kolla Farmacian igen. Vad är det för app Sanna?

Svar: Ja jag får väl göra det!
Tilda Alnervik

2013-10-03 @ 09:55:13
Postat av: Fanny

TA MIG TILL DIG TILDA!! Vill också kunna gå till el río!! Skype snart igen?? :) Ha det bäst!

Svar: Hihi jo men du kan ju gå...... på OK-gränsen? Hihi :D Ja det låter som en bra idé! Kram!
Tilda Alnervik

2013-10-03 @ 20:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0