Fyra veckor i Spanien

 

Huvudingången till skolan. Man använder den väldigt sällan för ofta går man in genom en stor grind. Vet inte varför...

En korridor på första våningen där barn mellan 6-12 går (tror jag)

Överallt i skolan sitter små texter uppe med meddelanden eller citat från bibeln

På väg ner mot huvudentrén. Dörrarna på bilden går till skolkyrkan

Idag har jag haft en vanlig dag i skolan. Jag hade även matte igen och fick klart för mig att det är det jag ska fortsätta ha. Till min förtvivlan sa dock matteläraren att andra terminen kommer jag ha biologi med år 1. Senare under dagen kom även biologiläraren fram och pratade med mig i korridoren och sa typ "jag förstår att du lämnade biologi för biologin är väldigt svår i år två, men jag har pratat med [kontaktpersonen] och vi sa att du kan ha biologi med år ett under andra terminen." Jippie. Men men, nästa termin (de har tydligen tre terminer här) börjar i december så tills dess ska jag hålla käften om biologin, för jag antar att det börjar bli lite tjatigt nu? haha.

Sista lektionen var idrott (teori) och där jobbar vi med cellandningen dvs glykolysen och citronsyracykeln och allt vad det heter. Jag som trodde jag skulle slippa det föralltid efter att ha haft det på biologin, kemin OCH idrotten i Sverige men icke sa Nicke. Och då tänker ni säkert; "men det är väl bra att ha haft det tre gånger tidigare, då kan du ju det" men NEJ. Usch jag blir trött.

Vi slutade i alla fall 45 minuter tidigare så jag tog en omväg hem och gick en promenad i el río innan jag kom hem och var ensam hemma! Vilken frihet! Jag satt och sjöng i köket samtidigt som jag tittade på youtube-videos i mobilen och det bästa av allt; jag drack mjölk till maten. Det var en månad sedan det hände så åh vad gott! Förrutom det ögonblicket har det varit en ganska tråkig eftermiddag. Jag har försökt plugga lite men det är så tråkigt och det känns inte som att jag kommer någonstans. Men men whatever det blir nog bra.

Idag har jag för övrigt varit i Spanien i fyra veckor så det är ju lite av en milstolpe. Eller något. Haha!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha din biologiföljetong är ju spännande! ;) du slipper ju tanten tills december iaf! Citronsyracykeln fick vi läsa om på högskolan också. Men det kan ha nåt samband med vad jag valde att plugga :) kram

Svar: Haha förstår det! ;) Ja jag gör ju det. Man får se det positivt.Jo det kan ju ha något med det att göra. ;)
Tilda Alnervik

2013-10-03 @ 22:01:17
Postat av: Pappa

Såg jag inte ordet biologi två meningar senare? ;)Gott att du slipper Cruella till december iallafall :)Tiden går fort trots allt. Kändes inte så när jag släppte av dig i Göteborg, men så är det faktiskt. Kram

Svar: Hehe det är svårt att släppa det..Ja det går faktiskt helt okej fort.
Tilda Alnervik

2013-10-04 @ 09:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0