Plocka clementiner


I söndags var jag och plockade clementiner på en släktings clementinodling. HUR COOLT? Jag vet att jag kanske är lättimponerad men det var riktigt häftigt. Clementiner känns så exotiska på nåt sätt så att plocka från ett träd och sedan äta direkt var annorlunda. ;) Men kul! Nu har vi flera hundra clementiner här hemma men det gör mig ingenting. Jag tycker om dem!

På första bilden ser ni även mig när jag plockar tomater som de också hade fast vid en annan odling.

Idag har jag varit i stan med portugisen och italienaren. Jag köpte ingenting men det är ju alltid kul att göra någonting på dagarna istället för att bara sitta hemma och glo. Imorgon ska vi till ett köpcenter och äta lunch tillsammans. Ska bli kul. Dessutom finns det Primark där så det är ju ett plus. Hoppas att det inte är lika mycket folk som förra gången jag var där bara.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Skithäftigt att plocka clementiner och äta direkt :) måste varit godare? Åh primark <3 så himla rolig affär!

Svar: Ja det var verkligen häftigt och de är SÅ goda! Jag tycker att i Sverige äter man några få clementiner som är supergoda varje år. Sådana är alla här. Mums! :)Ja det ska bli jättekul! Dock mycket mindre affär här än i London förstås. ;)
Tilda Alnervik

2013-11-12 @ 22:34:59
Postat av: Johanna

Jag äter jättemycket clementiner nu men man blir avis när man ser att du får plocka dem direkt!! Mums!!! Tack för kortet!! Kram

Svar: Ja det var så mysigt så! :) Varsågod. Kram!
Tilda Alnervik

2013-12-03 @ 16:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0