Informationsträff om "Ett år i Spanien"


Informationsträffen om Ett år i Spanien/Tyskland/Frankrike hölls i fredags i Stockholm. Jag som bor mer än 4 timmar ifrån Stockholm fick åka till huvustaden i torsdags efter skolan för att slippa gå upp mitt i natten för att hinna till mötet.
 
Klockan 9.30 i fredags var det alltså dags för själva mötet och det var superkul! Det började med en massa praktisk information inför alla deltagare till Spanien, Tyskland och Frankrike. De pratade om CSN-bidrag, försäkringar osv, och det kanske låter tråkigt men det är intressant när det gäller en själv liksom, haha. Efter det åt vi god lunch tillsammmans och då satt alla vi som ska till Spanien vid ett bord. Roligt att prata med alla andra som ska göra samma sak och diskutera saker med dom om året.

När lunchen var uppäten gick vi tillbaka och fick information som var mer inriktad på Spanien. Det var en spanjorska från Spanska ambassaden där, en av våra kontaktpersoner som vi kommer ha och en tjej som har gjort samma sak som vi nu ska göra. Detta var nog det bästa under dagen. Vi fick jättemycket information om kulturen, skolsystemet och annat som kan vara bra att veta innan vi åker iväg. Jag är SÅ taggad nu. Kan det inte bara bli September någon gång?

Kommentarer
Postat av: Amanda Keyzi

ÅHÅ, jag längtar så jag döööör!!

Svar: JAG MED!! Kommer bli såååå kul!
Tilda Alnervik

2013-05-20 @ 10:55:47
URL: http://amandakeyzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0