Pratat med rektorn

Idag bestämde jag mig för att ta tag i lite smågrejer angående året i Spanien, så på lunchen gick jag ifrån mina vänner och gick till våran internationella koordinator som jobbar på skolan. Hon jobbar helt enkelt med att skolan ska ha bra internationella kontakter, och har hjälpt mig lite under ansökningen. Det var egentligen inget speciellt jag skulle be henne om hjälp med, utan skulle bara säga att jag hade blivit antagen och hon blev jätteglad!

Sedan gick jag vidare till rektorn för att berätta om mina planer med att åka utomlands. Hon verkade superförvånad. "Utbytesstudent? Till Spanien? Hur kommer det sig?". Eeh men det är väl inte så himla konstigt, tänkte jag. "De flesta åker till USA!!" Jahaja... Tillslut tog hon i alla fall fram ett papper som jag skulle signera. På det skrev jag alltså på att jag skulle ta ett år uppehåll efter sommaren och sedan komma tillbaka. Jag frågade även om jag fick önska klass när jag kommer tillbaka och det var inget problem! Jag fick säga nu direkt vilken klass jag vill gå i så det var ju super!

Men nu ska jag ta och plugga lite matte! Prov på torsdag, tjoohoo.

Kommentarer
Postat av: Fanny

sv: Ååh vad kul! Absolut, har lagt till dig nu :)

2013-03-25 @ 21:28:32
URL: http://fannee.blogg.se
Postat av: Frida

Hej, åh vad spännande med Spaninen! Ja, självklart, lägger till dig nu! :)

2013-03-25 @ 22:12:00
URL: http://fridaintheus.blogg.se
Postat av: Ida B

Hej! Hittade din blogg via en annan utbytesstudentsblogg och tänkte att jag skulle kolla dig när du är där borta! Tycker det är roligare att hitta någon som ska åka till nått annat ställe och inte bara USA som dom flesta andra ;) Hursomhelst så tänkte jag också tipsa dig om den här bloggen, en svensk tjej som redan är utbytesstudent i Spanien! : http://jmyd.blogg.se/index.html

Svar: Hej! Åh vad roligt! Ja jag har också tyckt att det har varit roligt att läsa bloggar från andra länder än USA (ganska självklart kanske när jag inte ska åka dit själv, haha). Tack så jättemycket för tipset!! Ska in och titta med en gång! :D
Tilda Alnervik

2013-03-26 @ 23:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0