Min skola i Spanien - Colegio Pureza de Maria CID

Tänk att jag kommer gå på en skola som har palmer utanför ingången. Hur coolt?

Jag tyckte att det var dags att berätta lite om min skola jag ska gå på. Tyvärr vet jag inte så mycket själv faktikst för deras hemsida är hopplös att förstå (delvis på grund av att den är på spanska). Hur som helst...

Skolan jag ska spendera mitt nästkommande läsår på heter Pureza de Maria. Det är en semi-privat skola som finns på många olika ställen i Spanien. Lite som John Bauer antar jag (fast ah, det finns ju inte längre). Just min skola heter Pureza de Maria CID. CID tror jag står för området i Valencia där skolan ligger. Det är en kristen skola som utbildar utifrån den kristna synen på människan, livet och världen (hmm det här kan bli intressant). Jag kommer att kunna promenera till skolan på ungefär 10 minuter.

Pureza de Maria CID har ungefär 1100 elever från 3-18 år. Det finns alltså utbildning från förskolan till gymnasiet och just gymnasiet, som för övrigt kallas bachillerato i Spanien, har 2 klasser. Jag kommer gå i klassen som läser ciencias, alltså naturvetenskap. Detta året var det 24 elever i den klassen så antagligen kommer det var runt det i min klass också. 

Mer information om min skola kommer i höst, när jag är där. Nu får ni nöja er med tre bilder som jag har lyckats hitta:Skol


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0