London dag ett

Nu är jag hemma igen! Eller tja, jag har varit hemma sedan i lördags men då var jag för trött för att skriva något och igår sov jag halva dagen och sedan jobbade resten. Men nu så. Varning för bildbomb, men observera också att allt är taget med min mobil. Jag hade inte med mig kameran på resan.

 
I tisdags lämnade jag min lilla by klockan 06.15 för att åka mot Göteborg City Airport, som för övrigt är så långt ifrån city man kan komma. Min bror skulle skjutsa oss dit och tillsammans åkte vi och hämtade upp Isa och Oscar. Planet lyfte lite sent men det var inget man hakade upp sig på, för snart var vi ändå i självaste Storbriannien!

Väl på flygplatsen tog tåget därifrån in till London och checkade in på hotellet. Det är den röda byggnaden på bilden ovan. När vi kom fram till hotellet och in i vårat rum (det fanns ingen reception eller så utan vi hade fått kod till rummet) så möttes vi av obäddade sängar och massa skräp på hyllorna - det var alltså inte städat sedan de förra gästerna. Fräscht. Vi gick i alla fall och sa till städerskan som fixade det med en gång. När hon var klar insåg vi att vi hade komit till hotellet tre timmar innan vi egentligen fick checka in! Så det var vårat fel att det inte var städat och den stackars städerskan blev superstressad. Jag gick i alla fall för att säga förlåt men hon förstod ingen engelska stackarn.

 
Efter det lilla missförståndet gick vi och åt på McDonalds. Varför testa något nytt liksom? Och sedan vidare till Marble Arch, Hyde Park och Notting Hill. En himla massa turistiga saker helt enkelt. Inte nog med det stannade vi förstås vid en röd telefonbox och tog kort. Hyde Park var lite av en besvikelse för gräset var alldeles gult överallt. Men när man kom fram till vattnet var det i alla fall vackert!

 
Nu när jag tittar igenom bilderna inser jag att vi gjorde ALLT första dagen... Haha. Hur som helst, från Notting Hill tog vi oss till Harrods och Buckingham Palace. Harrods var väldigt maffigt måste jag säga. Jag kan dock inte fatta att vissa verkligen köper till exempel ett par skor för ca 12000 svenska kronor. Helt sjukt. Buckingham Palace var också trevligt. Vi satte oss utanför ett tag och njöt av det underbara vädret.


Tillslut gick vi även förbi London Eye och Big Ben. Vi åkte in London Eye för vi har hört från kompisar att det är ovärt men det var ändå häftigt att gå förbi tycker jag. Efter denna långa dag gick vi hem och fixade iordning oss inför kvällen då vi skulle ut. Det var trevligt det med. Denna gången bytte vi ut McDonalds mot Burger King. Våran fantasi var på topp under denna resan eller vad säger ni!?

Jag hade en riktigt bra första dag och det kommer även komma inlägg om de resterande dagarna, även om de kommer vara kortare på frund av att jag inte tog lika många kort senare. Puss hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0