International Street Market


Imorse var det dags för ett tandläkarbesök så jag tog bussen in till stan runt halv elva. För en gångs skull bestämde jag mig för att gå från stan till tandläkaren, medan jag i vanliga fall byter buss. Det gjorde jag rätt i för när jag kom gående fick jag se att det var en massa flaggor och marknadsstånd uppställda i centrum. Självklart gick jag dit för att se vad som hände och det visade sig att International Street Market var i Jönköping för tillfället! De ska stanna mellan 2-6 juli så passa på att gå dit om du befinner dig i närheten!

Eftersom jag skulle till tandläkaren kunde jag inte köpa något just då, men så fort jag var klar där tog jag min skateboard och åkte tillbaka. Jag sa "Hola!" till en dam vid ett spanskt stånd och sedan köpte jag lite paella av en annan spanjor. Jag blev nervös bara av tänken att jag borde ta tillfället i akt och prata spanska och jag ska alltså flytta till Spanien? Hur ska detta gå...

Det var första gången jag testade paella och jag blev lite besviken. Jag tog en paella med kyckling och kycklingen var torr. Men men, det gick ner i alla fall! Senare träffade jag Sofia och Marcus så då köpte jag en crêpe med banan och nutella av en fransman. SÅ GOTT. Merci merci.

Det finns mat från 15 olika kulturer och även lite annat smått och gott att köpa så passa på! Jag kommer definitivt försöka åka tillbaka och testa något nytt nu i dagarna. Kanske känguru från Australien? Fast nej. Inte en chans.

Kommentarer
Postat av: Josefina

sv: tack så jättemycket, det var lite dyrt men tack ändå :)

2013-07-02 @ 19:53:29
URL: http://josefinaalg.blogg.se
Postat av: matilda

sv: tack så mycket! :) Ja, himla dumt av mig att faktiskt göra en account där... :D

2013-07-02 @ 20:10:02
URL: http://matildasfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0