Visingsö

 
Den fjärde augusti ringde mobilen så tidigt som 8.00. Jag och Sofia skulle till Visingsö. Efter en halvtimme av stressande (jag gick inte upp när mobilen ringde förstås) kom Sofia med bilen och vi satte kurs mot Gränna. Väl framme kom vi på att hela poängen med den här resan från början hade varit att vi skulle ta bussen som går hemifrån oss ända till Gränna, men det hade vi glömt. Oh well. Vi tog oss i alla fall ner till hamnen, parkerade bilen och kom på en färja som tog oss till Visingsö.
 
Dagen var supermysig! Vi hyrde cyklar och cyklade omkring. Vi hade tänkt att hyra en tandemcykel men de var slut tyvärr. Det var superfint väder hela dagen så vi cyklade bland annat till en badplats och tog ett dopp i Vättern. Mitt första för i år faktiskt. Vi lyckades även under resan cykla vilse så att vi fick be en Visingsöbo om hjälpen och så åt vi en god lunch på en resturang vid hamnen.

Det var väl en kort samanfattning av vår resa. Så sjukt bra dag verkligen. Det måste vi göra om nästa sommar!

Detta inlägg var tidsinställt. Jag befinner mig på Liseberg när detta publiceras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0