Träff med de andra utbytesstudenterna

Nu sitter jag i skolan och väntar på att klockan ska bli 15.45. Då ska jag nämligen träffa min spanskalärare Daisy och tre eller fyra tjejer till från mitt gymnasium som ska åka som utbytesstudent till samma skola som mig i Valencia. De ska bara stanna i tre månader, och fortsätter sedan sin vanliga utbildning i Sverige medan jag stannar kvar. De måste dessutom ta hem var sin spanjor och låta honom eller henne bo hos dem i tre månader, vilket mina föräldrar inte var så pepp på. (Jag har nog redan skrivit detta en gång men whatever)

Jag har faktiskt ingen aning om vad vi ska göra. Dock såg jag nyss Daisy i matsalen och hon bad mattanterna att ta fram tårta och juice så jag hoppas att det var till oss, haha! I övrigt kommer vi antagligen ta upp lite allmänna saker om hur skolan är i Spanien och så. Jag är lite rädd att Daisy bara kommer prata spanska med oss, men det kommer väl inte dröja så lång stund innan hon inser att vi inte förstår så mycket. Haha... Fast vem vet, de andra tjejerna kanske är asbra? Dock borde de inte vara det för vad jag har förstått går de i ettan, det vill säga har läst en spanskakurs mindre än mig.


Kommentarer
Postat av: Frida

ja, jag har oxå läst massa bloggar från Arizona, faktiskt så var mina två fafvoriter i Arizona så det var lite kul att jag oxå hamnade där!

2013-05-01 @ 18:04:36
URL: http://fridaintheus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0