Skolfoto


I torsdags tog vi skolfoto och jag sitter näst längst till vänster på den nedersta raden
 
Vi kemielever har en förening som heter Winges Togaförening (WTF) och jag var även med på det fotot, hehe...

Som jag skrev igår har jag alltså börjat i en ny klass nu efter att jag kom hem från Spanien! Jag skulle säga att den är väldigt bra och jag trivs utmärkt, både med klasskompisar och lärare. Självklart är det lite svårt att bara komma in ny i en klass som redan har gått två år tillsammans och alla redan känner varandra men det funkar.

Skolarbetet har kommit igång rejält och jag har minst två prov eller inlämningar i veckan, vilket inte är jättekul. Denna veckan var det matte- och kemiprov, nästa vecka ska jag ha två av delproven för att tenta av spanskan (läsförståelse och uppsats) och även samhällsprov, och veckan därpå är det fysikprov och så har vi en stor inlämningsuppgift i svenska. Man behöver ju aldrig fundera över vad man ska göra i alla fall (plugga!).

Snart är det i alla fall dags för höstlov och DET ser jag fram emot väldigt mycket för jag ska för första gången i mitt liv åka till USA! Jag ska hälsa på min kompis Fanny som är au pair där och det ska bli alldeles fantastiskt roligt. Vi ska bland annat se på amerikansk fotboll, besöka fängelset Alcatraz, shoppa och fira Halloween!!! Tänk att fira Halloween i USA, där de verkligen går in för den högtiden. Det ska bli så kul! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Jag funderar lite på att åka till Spanien på utbytesår nästa höst. Jag undrar: hur är det med skolan? Behövde du göra prov/presentationer och så som de andra, hade de liksom förståelse för dig med språket?
Skulle verkligen uppskatta om du kunde svara, här eller på mail.
Tack!

2014-11-19 @ 21:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0