En vanlig dag

Hej vänner!
Idag var jag i skolan mellan 9 och 13, som varje dag denna veckan. Tänk att det bara är två dagar kvar i skolan nu. Känns skönt, för jag är ganska trött på det nu. Hur som helst, när jag gick hem från skolan tog jag en liten omväg, då jag gillar att ta promenader.
 
Väl hemma åt jag lunch, arroz a la cubana (ris, tomatsås och stekt ägg), och sedan tittade jag på Frozen i vardagsrummet. Jag får spel på deras kanariefågel de har där. Den sitter och kvittrar dagarna i ända och man kan definitivt inte se på en film i vardagsrummet mitt på dagen för då är den som galnast och man hör ingenting. Jag lyfte upp den lilla buren och stängde in fågelskrället i mina värdsyskons rum (de var inte hemma). Min värdsyster håller med mig i mina åsikter och sa att den fågeln är en riktig mardröm.

Senare på eftermiddagen skulle jag gå och hämta min värdbror på skolan, då han hade haft volleybollträning där. Det duggade lite när jag gick ut så hade med mig paraply och det var en himla tur för det regnade mer och mer och tillslut bara ÖSTE det ner regn. Har inte sett ett sånt ösregn på väldigt lång tid (dvs aldrig i Spanien). Då var jag som tur framme på skolan och vi stod under ett tak i kanske tio minuter tills det började lugna ner sig och sen fick vi skjuts av min värdmammas bror som var och hämtade hans son.

När vi kom hem satte jag mig vid datorn och sen fixade jag fram mellanmål åt min värdbror och sedan ville han att jag skulle hjälpa honom med sin spanskaläxa, haha! Han skulle skriva en saga, så jag kom med nån idé sådär, men han skrev något annat tillslut. Kändes väldigt märkligt (men kul förstås) när han frågade mig om hur ord stavades och när jag rättade en del ord, haha. :)

På tal om min värdbror så verkar det som att han har förstått att jag åker hem om inte allt för länge, för han har blivit otroooooligt kramig och pussig det senaste.

Jag och min värdmamma har pratat om att jag borde lära mig lite spanska maträtter så att jag kan göra dem när jag kommer till Sverige och idag gjorde jag den första. En potatisomelett. Jättegod blev den om jag får säga det själv. Imorgon ska jag göra en sockerkaka till dom och det ska bli intressant och se om de tycker om den. Min värdsyster tyckte inte om namnet på den. Hon tänkte väl att den måste vara otroligt onyttig när den heter SOCKERkaka. Jag har även gjort kladdkaka två gånger de senaste veckorna och det älskar dom! Min värdbror hade med sig en bit till skolan idag och bjöd en kompis på lite och kompisen hade frågat om receptet, haha! 

Jaja.... Gud vad jag skriver på. Dags att sova nu! Här kommer två bilder från dagen i alla fall. Godnatt! PUSS.

Det kanske inte syns på bilden men det öste verkligen ner. Detta är skolgården


Jag med min tortilla de patatas, hehe

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hahaha... sann djurälskare ;) Ser fram emot din spanska kokkonst när du kommer hem. Ska bli mycket gott! Kram

2014-06-04 @ 10:38:34
Postat av: Mamma

Längsen jag tittade in här nu! Vad fin du är!

2014-06-08 @ 12:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0