Bilder från värdbroderns kamera

Jag lånade min värdbroders kamera för nån dag sedan för att lägga in bilderna från la graduación och hittade lite andra bilder som jag kan visa som min värdmamma har tagit under den senaste månaden.


Här ser ni mig en typisk dag efter skolan, kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska göra så sitter i sängen med en penna i ena handen, boken Divergente i andra, med datorn i knät och iklädd träningskläder.

På tal om träning så har jag börjat cykla några gånger i veckan. Jag drar ner till el río (en park som är ungefär en mil lång, lite kortare kanske) och cyklar där. Det är fantastiskt. Det känns nästan som att jag är i Sverige ibland när jag känner doften av träd och nyklippta gräsmattor. Sen kommer man till la ciudad de las artes y las ciencias (de coola byggnaderna jag har visat bilder på innan) och jag enser att jag är långt hemifrån. Nästa gång jag cyklar där ska jag ta bilder och lägga upp här.


För någon vecka sedan åkte vi iväg till en camping med husbilen och där fanns det pool så passade på att försöka få lite färg och att bada. Det där med färgen går helt okej nu faktiskt. Igår sa den yngre värdkusinen att "Tilda när du kom till Spanien var du mycket vitare", så det är ju trevligt! Dock har ni ju lika bra väder i Sverige verkar det som och då ni (...Sofia haha!) solar så fort solen är framme kommer ni ändå vara brunare än mig när jag kommer hem. ;)


Från samma resa. Här hade vi precis ätit nygjord paella som var JÄTTEGOD. Här äter jag den obligatoriska efterrätten, som man alltid gör efter att man har ätit lunch eller middag. Jag äter öftast apelsin då de är så sjukt goda här.


Förra veckan hjälpte jag min värdmamma att klippa till några tygbitar som hon skulle sy något att sätta som skydd på säterna i husbilen. Hon tyckte att jag hade suttit för länge i "la cueva" som hon kallar mitt rum (haha) så jag fick lite arbetsuppgifter av henne och det var väl trevligt att göra något annat en stund. Vi satt och pratade lite och kom in på mina favoriträtter i Spanien och min värdbror var inte alls nöjd med mina svar. "Tilda inget av det där är typiskt spanskt, det finns i hela världen!!"

Väldigt blandat och konstigt inlägg men nu fick ni lite smak på min vardag i Spanien haha!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Trodde det skulle bli en brun täckväst!! ;)

2014-06-04 @ 10:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0