2014 än så länge

Nu ska ni få se lite mobilbilder som jag har tagit än så länge under 2014. Då får ni lite mer insikt i vad jag gör nu när jag inte bloggar så mycket längre.

JANUARI

En dag åkte min kemiklass in till Valencias Universitet för att göra några kemi-labbar. Vi har aldrig laborationer i skolan så vi åkte några timmar dit istället och gjorde ett par stycken. Det var kul! Som ni ser är det nästan bara tjejer i den klassen. Man får välja mellan kemi och dibujo och nästan alla killar i min klass har valt dibujo. Det är en klass när de ritar men har inte riktigt fattat vad eller varför. De säger att det är viktigt att kunna om man ska studera till ingenjör här i Spanien.

En helg åkte jag och värdfamiljen lite söderut med husbilen och sov där en natt. Det var underbart väder och jag satt i linne och njöt av värmen. På bilden ser ni min värdpappa och bror som flyger drake.


Två dagar i veckan går jag med min värdbror till skolan och då och då hämtar jag honom också. Han vill alltid leka massa lekar och ni som känner mig vet ju att på morgonen är jag kanske inte världens roligaste människa. Nu har han dock en favoritlek som går ut på att man ska räkna så långt man bara kan i huvudet hemifrån till skolan och den som hann räkna längst vann. Det är perfekt för då kan jag gå och halvsova och sedan bara hitta på nåt nummer när vi kommer till skolan och så är vi båda nöjda.

Var och shoppade med min värdmamma och värdsyster och hittade en jättefin klänning som jag skulle vilja ha på balen i Sverige nästa år. Dock var den lite för dyr för att köpa ett och ett halv år innan jag faktiskt ska använda den, för jag kommer förmodligen hinna ångra mig ett par gånger innan dess.

FEBRUARI



Åkte med värdfamiljen och firade en familjekompis som fyllde 20 år. De bor grannar med oss men på helgerna bor de i en by utanför Valencia. Jag har varit där en gång tidigare och det är supermysigt. Denna gången plockade vi lite clementiner.



Var ute på promenad med värdsyskonen och vi gick förbi skolan så tänkte att jag kunde visa en bild på den här. Där inne sitter jag alltså om dagarna och längtar ut.

 
En bild på mig, min värdsyster och hennes kusin. Vi gick hem till kusinen och satt och pratade ett tag medan hennes lillebror och min värdbror spelade fotboll.

Lite bus med värdbror. Han är söt även om han kan vara jobbig ibland.

Det var allt för denna gången. Har fler bilder men kan lägga upp ett till inlägg med bilder från när Oscar var här imorgon. Skulle bli ett väldigt långt inlägg annars. Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0