Bokat hemresa och saker jag saknar

För någon vecka sedan bokade jag hemresa! Helt otroligt vad nära det känns helt plötsligt. Jag kommer att lämna Spanien den 22:a juni och åka till Frankrike till min mamma som bor där. Två dagar senare, den 24:e juni åker jag hem till Sverige och får träffa (nästan) alla jag har saknat så länge!

När vi ändå är inne på ämnet om saker jag saknar tänkte jag att jag kunde göra en lista på just det:

 
Min familj. Det är ju en självklarhet. Jag saknar den så himla mycket och jag kommer bli så himla glad när jag får träffa alla igen. Vill bara ge Lisa (lillsyster, tre år) en STOR KRAM nu. Den nedre bilden är tagen för ungefär två år sedan skulle jag gissa på och det är jag och alla mina syskon med på den. Ja, jag har en stor famlj, haha.

 
Mina kompisar. Även dem kan ni ju förstå att jag saknar. Åh jag blir alldeles pirrig när jag tänker på att det bara är 2,5 månader kvar tills jag får träffa alla igen. Puss på er!

 
Mat och godis. Köttbullar, en ordentlig frukost, köttfärssås, kebabpizza, pastasås med kyckling och bacon, Johans cafés macka med kycklingröra, saft och ostbågar är bara några av sakerna jag saknar.

 
Sättet att umgås med folk. Här i Spanien umgås man väldigt sällan hemma hos folk, i alla fall de i min skola. Och om de träffas en vardag är det bara för att plugga tillsammans och träffas de en helg går de ut till centrum. Jag saknar jättemycket att bara gå hem till en av mina kompisar och sitta och snacka eller se en film en dag efter skolan.

Gå ut på krogen. Det är ju så mysigt att gå ut och och sätta sig på Bongo eller Amor i Jönköping med sina bästa kompisar och snacka och sedan gå ut och dansa lite. Åh vad kul det ska bli att komma hem och göra det igen.

Jobba. Ja, denna kanske kommer lite oväntat men jag kan sakna att jobba ibland. Jag brukade jobba på ICA några gånger i veckan och det var faktiskt väldigt trevligt. Speciellt saknar jag väl att få lön, hehe. Men det finns många härliga kompisar där med som jag saknar. Jag har haft tur och ska få fortsätta jobba när jag kommer tillbaka, och har redan pratat med min chef om det. Den första juli är jag tillbaka i kassan!

 
Skolan. Ännu en lite oväntad sak kanske. Men jag har blivit så trött på den spanska skolan det senaste så kan inte vänta tills jag börjar i Sverige igen. Jag önskar att alla som klagar på det svenska skolsystemet på twitter 24/7 skulle ta en tripp till Spanien så skulle ni sluta klaga på allting och inse att det inte är så himla dumt.

 
Naturen. Förstå mig inte fel, jag ÄLSKAR att bo i storstaden och Valencia men det är ju så himla mysigt med lite skog och träd i Sverige, haha. När jag kommer hem kommer jag gå på massa mysiga promenader och njuta av den härliga natur vi har hemma. ♥

Kommentarer
Postat av: Soffi

Åhh!! Längtar!!
Puss puss puss!

Svar: Jag med!!!!! PUSS!
Tilda Alnervik

2014-04-09 @ 19:21:53
Postat av: oscar

Herreguuuud fattar inte att du vart där så länge nu?! :O omgomg saknar dig massor!!! pussar o kramar <3

Svar: 7 månader och 5 dagar!! Saknar dig jättemycket med! Puss puss <3
Tilda Alnervik

2014-04-10 @ 14:44:05
Postat av: Mamma

Vi längtar efter dig också!

Svar: <3 <3
Tilda Alnervik

2014-04-10 @ 17:33:31
Postat av: Pappa

Så sant, så sant. Vi längtar efter Dig med ska du veta !

Svar: <3 <3
Tilda Alnervik

2014-04-11 @ 16:44:16
Postat av: Linnea

asså åh vad jag gillade det här inlägget! SÅ mycket glädje (:
vet att jag fått träffa dig nu (lite tidigare än planerat) Men FAN VAD DU ÄR SAKNAD!! När du kommer hem på riktigt ska vi minsann ha fettokväll deluxe HEMMA hos någon :P
puuuuusss

Svar: ÅHH du är så fin!!! Det var himla kul att jag kunde komma hem och träffa er lite. Det ska bli så riktigt kul att komma hem igen så att jag kan umgås med er mycket!! Jag ställer definitivt upp på fettokväll deluxe. PUSSSSS!!!
Tilda Alnervik

2014-04-21 @ 20:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0