Slappisdag

Haha denna bilden! Oh well, jag köpte ett mobilskal idag. Det är rosa. (Allt i webcamen blir gult så måste ha svartvitt)

Idag fick jag sova ut lite. Eller tja, jag ställde klockan på 10 för jag tycker det känns oartigt att sova längre, haha! Annars hade jag säkert kunnat sova till 13 eller något - är SÅ trött. Efter att jag hade ätit min dagliga dos av chokladflingor satte jag mig med glosor som jag har skrivit ned från Harry Potter-boken. Idag har jag lärt mig ca. 120 nya spanska ord men jag vet inte om jag skulle kunna använda dem ändå. Men men, det kommer väl. Sedan fortsatte jag att läsa i boken och nu har jag 120 ord till att lära mig. Mitt liv för tillfället.

Runt fem gick jag med värdsystern och hennes bästa kompis till skolan för att möta upp den portugisiska tjejen som bor hos värdsyskonens kusiner. Det visade sig att hon förstod nada inglés så vi pratade inte så mycket. Jag försökte skapa några konversationer på spanska men hon svarade bara på den frågan och sen var det inte mer med det, haha. Hon förstod mig kanske inte så bra (på grund av att vi har så olika brytningar på språket) så hon kanske tyckte att det var lika bra att inte säga något. Hon verkade dock väldigt trevlig mot de andra så så fort jag pratar mer spanska kan vi nog lära känna varandra bättre. :)

På kvällen när vi skulle äta var värdfamiljens farfar där och ni får en chans på er att gissa vad han heter........... Japp ni hade rätt. Carlos. Detta är alltså den femte Carlos jag träffar här. Middagen är för övrigt alltid väldigt rolig. Familjen berättar om saker de har gjort och vi brukar prata om skillnader mellan Sverige och Spanien. Idag berättade jag att vi dricker mjölk till maten hemma och värdmamman blev chockad. MJÖLK? TILL MATEN? Haha!

Imorgon ska jag till skolan för att träffa alla utbytesstudenter. Jag tror att alla ska komma i alla fall... Om det är så så kommer det vara 2 portugisiska tjejer, 2 italienska killar, 2 litauiska tjejer och 4 svenskar. Alla dessa ska vara på skolan i tre månader och samtidigt är en spansk tjej eller kille i deras hem. Sen är det ju jag också då. Det ska för övrigt bli så himla skönt att träffa lite svenskar, ni anar inte!

Kram på er där hemma.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul att träffa fler. Hoppas du får gå på "spanskakursen" med de andra svenskarna.

Svar: Vilken spanskakurs?
Tilda Alnervik

2013-09-13 @ 08:42:22
Postat av: Pappa

Carlos Carlos Carlos Carlos Carlos.....Jisses :) Mjölk som är så gott!! Aj då, två Italienare hmm se upp ;)

Svar: Jag ska akta mig ;)
Tilda Alnervik

2013-09-13 @ 08:50:03
Postat av: Mamma

Du sa ju att de andra skulle gå nån spanskakurs när de kom dit...

Svar: Juste ja. Men de har nog ändrat sig för de ska inte göra det längre vad jag vet...
Tilda Alnervik

2013-09-13 @ 22:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0