Shopping i Valencia


Hola! Idag gick jag upp ungefär vid nio för att åka till centrum. Runt 10.20 tog jag tunnelbanan in till colón vilket är en av de centrala hållplatserna och jag gick direkt in på El Corte Inglés för dit har jag velat gå sedan jag kom hit. Och Oh. My. God. El Corte Inglés är typ himmelriket på jorden! Jag hade kunnat gå runt där i en evighet, och då bara på en av våningarna. Meeen, jag hade inte all tid i världen så jag köpte en foundation, ett puder och en väska där och begav mig sedan vidare.

Det finns så mycket affärer här så jag var inne i massa olika men köpte bara på Zara och H&M. Så tråkigt att jag köper på affärer som finns i Sverige, men vad ska jag göra liksom? Det var ju de tröjorna jag gillade. Den ljusgrå och blommiga är från H&M och den som det står RESPECT på är från Zara. Sedan gick jag runt lite och beundrade staden och försökte hitta ett Subway, vilket jag tillslut gjorde. Gott!

Nu är jag tillbaka hemma efter att ha åkt en hållplats för långt med tunnelbanan. Men det var inga problem. Jag vände bara och åkte tillbaka med en annan linje. Dock sa värdmamman att jag kunde gått för nästa hållplats låg jättenära, haha. Det var hur som helst en trevlig dag ute på stan så jag är nöjd. Adios!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppsan, en väska. Umgåtts en del med Johanna tror jag ;)

Svar: Ja precis. ;) Sen när jag kom hem hade värdmamman köpt en väska till mig också så nu har jag två. + de jag hade med mig förstås.
Tilda Alnervik

2013-09-11 @ 15:29:37
Postat av: Soffi

Sjukt snygga grejer! :D

Svar: Gracias Sofia! :D
Tilda Alnervik

2013-09-11 @ 17:06:27
Postat av: Sanna

Är det den foundationen du pratade om i Frankrike? Köpte du både den o pudret på sephora? Det där shoppingcentret finns i Malaga också. Kanske ska kolla efter dem isåfall :)

Svar: Nej det är inte den. Den jag helst ville ha heter Rimmel Wake Me Up men den verkar inte finnas i Spanien. Denna ska tydligen också vara bra dock. :) Nej jag köpte dem inte på Sephora utan på El Corte Inglés. Det var inget speciellt märke utan gå bara dit det finns "billigt" smink alltså inte Dior och Chanel och sånt. Hoppas ni har det underbart i Malaga!
Tilda Alnervik

2013-09-11 @ 18:38:55
Postat av: Mamma

Har du hittat ögonskuggan du letade efter? Snart köper du nog saker i affärer som inte finns i Sverige. Det är ju mycket roligare. Kram

Svar: Nej jag var på två olika Sephora och de hade inte ens det märket någonstans. Ja det gör jag säkert. Kram :)
Tilda Alnervik

2013-09-11 @ 21:00:52
Postat av: Mamma

Jag kan kolla på flyget i slutet av september. Du får önska dig den i julklapp. ;)

Svar: Ja det var en bra idé!
Tilda Alnervik

2013-09-11 @ 22:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0