Saintes Maries de la Mer


Nu är jag framme i Frankrike! Vi kom fram runt halv två igårnatt och sedan somnade jag nästan med en gång för jag var så trött. Det var verkligen jobbigt att säga hejdå till familjen i Sverige men som sagt, jag kommer ju se dem igen hyfsat snart.

Idag åkte jag, mamma, syster Sanna och hennes pojkvän Nils till stranden i Saintes Marie de la Mer. Vattnet var riktigt kallt så jag badade bara en gång men de andra gick i några gånger till tror jag. Det har dock varit över 30 grader hela dagen i luften så det är ju lagom, hehe.

På stranden var jag också duktig och tog upp min spanska bok från skolan hemma i Sverige. Jag frågade min lärare om jag fick ta med den och hon sa att det var okej så länge jag lämnar tillbaka den när jag kommer hem. Det är alltså spanska 4, som jag redan har läst och fått betyg i, men det är helt sjukt vad snabbt man glömmer. Jag kommer nog få nytta av den boken!

Imorgon ska vi åka till Marseille och shoppa, så det ser jag verkligen fram emot. Vi hörs! 

Kommentarer
Postat av: Amanda Keyzi

Jag borde också varit duktig och pluggat spanska innan jag åkte... HJÄLP vad svårt det är och varför måste dom prata så snabbt?! MAS DESPACIO POR FAVOR!!

Svar: Haha! Oh god jag lovar, det hjälper inte att jag pluggar. Nu blir jag ju nervös! ;)
Tilda Alnervik

2013-09-02 @ 22:50:31
URL: http://amandakeyzi.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det ser härligt ut. Plugga på:) Kram

2013-09-03 @ 15:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0