Min skola


Vägen till skolan


Skolgården, el patio. Här kommer jag ha idrott tror jag


En annan del av skolgården

Eftersom det är en katolsk skola har de en kyrka. Det fanns även en mindre kyrksal inne i skolan

Idag var jag i skolan för första gången. Sandra följde med som tur var, för även om det var väldigt lätt att gå dit och skolan inte är jättestor är det inte lätt att veta var jag ska gå för att hitta läraren jag ska prata med och så.

Anledningen till att vi gick dit var för att jag skulle bestämma vilka ämnen jag skulle läsa och det var jättesvårt att förstå vad läraren frågade, men han var väldigt trevlig och Sandra hjälpte till att översätta till engelska. Vi kom i alla fall fram till att jag kommer läsa matte, biologi, kemi en termin, fysik den andra terminen, engelska, idrott och franska. Franska kommer bli intressant, haha! Jag kommer att läsa vissa kurser i sista året av gymnasiet (bachillerato de segundo) och vissa kurser i första året (bachillerato de primero).

Jag blev även introducerad till andra lärare och alla var jättetrevliga! Jag tycker dock fortfarande det är awkward att kindpussa folk. Jag träffade chefen för studier och hon var jätteduktig på engelska för hon har bott i USA i några år. Hon sa att om det är något jag undrar eller vill prata om så kan jag gå till henne. Så snällt! Jag pratade även med en engelskalärare som var trevlig och hon hade varit i Gävle, Uppsala och Stockholm.

Dagens roligaste/märkligaste var att ungefär hälften av alla kvinnliga lärare på skolan är nunnor! Till och med rektorn av skolan är nunna. De går runt i beiga klänningar och typiska "nunna-huvudbonader". Skolan är katolsk så jag antar att det är därför. Även tjejen som hade bott i USA var nunna.

See you later. Adiossss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0