Hur går det med spanskan? #1

Vale, jag tycker det är dags att skriva lite om hur det går med spanskan. Jag tänker mig att jag ska göra en uppdatering en gång i veckan/varannan vecka om hur det går i min ”språkutveckling” (låter så töntigt men haha). Nu kommer alltså den första uppdateringen.

När jag kom till flygplatsen Valencia i torsdags förstod jag ingenting. De frågade hur resan hade varit och jag bara ”ehhhhhh…..”. Men sedan förstod jag när dom sa typ ”Bien? Mal?”. I bilresan hem pratade jag på engelska med Sandra. Så fort familjen pratade fort (vanligt) med varandra förstod jag ingenting.

Men nu har jag kommit in lite mer i tänket och familjen har förstått hur dålig jag är så de pratar otroligt sakta och bara med lätta ord. Jag har även märkt att för varje dag som går så förstår jag mer av deras konversationer mellan varandra. Jag kan dock inte svara dem på spanska för det är SÅ svårt att hitta orden. Haha!

Igår fikade jag med värdsystern och två kompisar till henne och då hoppade jag till och med in i ett samtal som de hade på spanska (fast jag pratade på engelska hehehe sorry).


Jag tror att om några månader kommer min spanska ha förbättrats myyyycket.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Kul att det redan blivit lite lättare :)

Svar: Med betoning på lite, ja. ;)
Tilda Alnervik

2013-09-08 @ 17:53:46
Postat av: Pappa

Tror att du drömmer på spanska om ett par månader :)

Svar: Just nu känns det verkligen inte så men vem vet?
Tilda Alnervik

2013-09-09 @ 10:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0