Första dagen i Spanien

En lång dag har nu gått mot sitt slut. Jag hade tänkt att jag skulle skriva lite om vad jag har gjort och det lär bli långt så here we go:

Planet landade 14.05, det vill säga 20 minuter före angiven tid. Jag hämtade min väska utan problem och jag var faktiskt inte ens överdrivet nervös över att träffa värdfamiljen. När jag kom ut med väskan stod de där och jag fick ge mina allra första kindpussar. Det kommer nog ta ett tag innan jag förstår mig på det där. Hur som helst, de frågade hur resan hade gått och jag sa "muy bien". 

Flygplatsen låg bara kanske 10 minuter från deras hem med bil, så det var smidigt. Väl hemma visade de mig runt i huset och det är mysigt. Mitt rum är litet men jag gillar det! Jag fick äta min första lunch hos dem och det var pastagratäng. Det var lite pinsam tystnad ibland men det gick bra. Det roliga under middagen var att min värdbror Carlos (7 år) viskade "el silencio" varje gång det blev tyst, haha! Jag tycker ändå att vi kan kommunicera hyfsat. De anpassar sig och säger lätta ord och slänger in lite engelska här och där.

Efter middagen tittade vi lite på tv innan jag bestämde mig för att packa upp min väska. När jag hade gjort det gick jag tillbaka till TVn men då låg de där och sov. Siesta! ;)

Lite senare kom värdsyskonens kusiner Andrea och Carlos (japp han heter med Carlos) hit och vi drog till centrum med dem och min värdmamma. Värdsyskonen Sandra och Carlos följde också med. Vi åkte tunnelbana och det tog kanske 5 minuter in till centrala Valencia. Så gött! Och gatan man kom upp på var underbar. Det fanns Mango, H&M, Zara och mycket annat. Vi gick dock in på El Corte Inglés (köpcenter) och tittade på saker till skolan men jag köpte inget.

Efter det lämnade värdmamman, Carlos x2 oss och jag, Sandra och Andrea tog en promenad och de visade många av Valencias kända byggnader. Kommer inte ihåg vad hälften hette men jaja.. Valencia är SÅ SJUKT FINT!! Jag skojar inte! Bland den finaste staden jag har varit i! Här kommer några bilder jag tog med telefonen under promenaden:

Dåliga bilder jag vet, men det är alltid något.

Sedan mötte vi i alla fall upp de andra och åkte tilbaka. Väl hemma pratade jag med alla barn/ungdomar. Båda pojkarna gick omkring och visade saker och sa vad de hette på spanska. Typ pekade på sängen och sa "cama". Hahaha så kul! De är 8 och 10 år gamla. SÅ söta! Sedan kom kusinernas föräldrar så kindpussade även dem och försökte prata lite. Fun fact of the day: Idag har jag pratat med fyra stycken spanska pojkar/män och ALLA fyra heter Carlos. HAHA! Både min värdpappa, värdbror, kusinen och hans pappa heter det. Så roligt!

Klockan 22 (!!!) var det dags för middag och denna gången åt vi Tortillas. Jag trodde att tortillas var som tortillabröd men icke. Det var typ en hög omelett med potatis i. Gott i alla fall! Efter maten duschade jag och nu ska jag sova för jag dör av trötthet. Imorgon ska jag och Sandra åka till skolan och bestämma vilka ämnen jag ska läsa. Kan bli intressant. Jag tittade i hennes gamla skolböcker och oh. my. god. det här kommer inte bli ett lätt skolår.

Ha det bäst alla där hemma så hörs vi snart igen! <3

Kommentarer
Postat av: Soffi

Åh där kommer du trivas! Haha dom där miniCarlosarna verkar roliga! ;) Har dom fått sina presenter än? :)
Kraaam!

Svar: Haha ja dom var roliga! De höll på i säkert en kvart och skulle visa mig vad saker hette. Och berättade skämt på spanska. Jag förståd ingenting. Någonting om en liten ost i alla fall, haha!Nej jag ska nog ge dem presenterna idag tänkte jag. :) KRAM!
Tilda Alnervik

2013-09-06 @ 06:43:07
Postat av: Efwa

Det blir ju inte svårt att komma ihåg vad männen heter iallafall, om alla heter Carlos.

Svar: Haha nej precis ;)
Tilda Alnervik

2013-09-06 @ 08:02:27
Postat av: madde

ååååh va det låter som ett rikitgt äventyr!! Verkar som du har det bra Tilda! :D

Svar: Jaaa det är det verkligen! Jag har det jättebra men det är lite jobbigt att inte bli förstådd. ;) Men det släpper väl någon gång.
Tilda Alnervik

2013-09-06 @ 15:49:52
Postat av: Fanny

Åh, insåg precis hur gärna jag också vill åka på utbytes år!!! Verkar så kul ;) Säg till när vi kan skypa!!
Puss!!!

Svar: Ja du skulle nog gilla det mycket! Du får åka som utbytesstudent på universitet istället! :) Jadå det ska jag göra! Puss på dig!
Tilda Alnervik

2013-09-06 @ 18:00:13
Postat av: Pappa

Kul att läsa om din första dag. Du får väl hälsa Carlos ;) Ha det bra. Kram

Svar: Haha ja jag får väl göra det. ;) Kram!
Tilda Alnervik

2013-09-08 @ 08:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0