En dålig dag som slutade bra

Den första bilden är från tjurfäktningsarenan i stan och de andra tre från el río.

Hej!
Första halvan av denna dagen var riktigt dålig. Jag förstod ingenting i skolan, jag var trött, jag frågade kemiläraren om jag måste göra proven i kemin och han sa ja, det var supervarmt osv osv. Det enda bra var att jag pratade spanska ett tag med ett gäng i klassen. En av tjejerna jag shoppade med förra veckan sa åt killarna att de skulle fråga mig frågor så det gjorde de. Alltid lika svårt att berätta hur många syskon jag har och förklara allt runt det. Ni som känner mig förstår varför, hahaa!

När jag kom hem från skolan hade jag världens hemlängtan och det var superjobbigt och det blev inte bättre när jag hade fått ett brev från pappa. Det var tacokrydda i och en liten lapp och bara att se pappas handstil gjorde att hemlängtan blev ännu värre. Dock snällt att du skickade det pappa, tack! :D 

Jag ville inte sitta hemma och gråta så jag bestämde mig för att åka in till stan och shoppa lite och jag köpte en skjorta, två linnen, en t-shirt och ett par jeans-leggins. Jag har så lite kläder här så håller på och bygger upp en ny garderob, hehe. Jag köpte också frozen yoghurt men det var inte överdrivet gott. Bara toppingen.

Ett tag efter att jag hade kommit hem frågade värdmamman om jag ville gå till "el río" (en superlång park) och det ville jag. Vi gick en lång promenad tillsammans med min värdbror och det var då dagen blev mycket bättre. Stämningen i parken är så härlig och min värdmamma är så rolig och snäll och den enda jag faktiskt förstår mer eller mindre allt vad hon säger så det var skönt att gå ut och gå med henne. Jag funderade på innan hur det kommer sig att hon alltid vet hur hon ska prata för att jag ska förstå men sedan kom jag på att det är säkert för att hon jobbar med barn, och min språkliga nivå är typ lika hög som hennes elever, haha! Efter att ha gått ett tag stannade vi vid ett pingisbord och spelade lite pingis, vilket var kul, men ganska snart vände vi tillbaka och gick och handlade lite mat. Vi köpte färsk mjölk och smör till mig. Halleluja! Haha.

Kvällsmaten var lika rolig som vanligt. Vet inte vad det är men det är alltid kul att äta kvällsmat här. Jag lär dem ofta några ord på svenska och det låter så himla roligt när de försöker härma. Idag lärde sig mamman att säga "pucko!" till dottern och dottern lärde sig säga "gammal!" till mamman. ;) Ha det bra så hörs vi. Kram.

Kommentarer
Postat av: oscar

Du är bäst Tilda!
Ha de fantastico!;) Kraaaaam :)

Svar: Haha du är för snäll du. Kraaaam på dig själv bästa Oscar! :)
Tilda Alnervik

2013-09-24 @ 01:26:30
Postat av: Mamma

Det blir bättre dag för dag. Skönt att det vände och att mamman och familjen är så bra. Kramar!

Svar: Ja det tror jag med. Poco a poco som de säger här. (Typ lite i taget eller nåt)
Tilda Alnervik

2013-09-24 @ 09:42:31
Postat av: Pappa

Ja fy tusan. Rätt som det är slår det till. Går inte att värja sig. Den bara kommer. Man vet ju dock att det blir bättre. Skönt att det vände hyggligt snabbt igår. Vassego för den traditionella svenska kryddan ;) Du får köra fredagsmys med familjen denna vecka. Längesedan för oss med så på fredag blir det TACO :)
Abrazos de tu viejo padre, jisses vad jag kan :D

Svar: Ja det är ju så. Men som sagt, det blir ju bättre och jag vill ju faktiskt vara här egentligen så jag får stå ut med hemlängtan då och då.Ja vi ska faktiskt äta tacosen på fredag. Det kan gå hur som helst. Jag har bara stekt
tacofärs en gång tidigare och det var så länge sen att jag inte kommer ihåg.
Hahaha kram på dig gamla pappa! Dina spanskakunskaper är på topp märker jag! :D
Tilda Alnervik

2013-09-24 @ 11:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0