Benidorm

Portugisen (Patrícia), jag, Davíd, Alba, värdsystern (Sandra)

I fredags åkte vi alltså till Benidorm på eftermiddagen. Vi bodde tillsammans med kusinerna i en lägenhet som ägs av värdfamiljens mormor. Mormodern var också där för övrigt så det var fullt hus om man säger så! På fredagskvällen gjorde jag, värdsystern och portugisen oss i ordning för att testa Benidorms uteliv och det var kul! Vi träffade även värdsysterns kompis Darío och var ute med honom. Vi gick först till en bar och köpte en drink och sedan till turistzonen, det vill säga där alla engelskmän var. Där var det engelsk musik och alla pratade engelska. Sedan gick vi vidare till la playa där spanjorerna hängde. På de nattklubbarna var det typ 95% spansk musik så det var lite intressant. Jag föredrar nog musik på engelska.. Men men det var kul i alla fall.

Dagen efter var vi på stranden och det var jätteskönt och fint. Jag önskar att ajg hade tagit lite bilder där nere men jag har ingen liten kamera och jag vill verkligen inte ta ner systemkameran då det tydligen är vanligt att saker blir stulna här. Sen tog jag en siesta på 2 timmar och efter det var det dags att gå ut igen. Med samma personer som på fredagen men även två till som hette Alba och Davíd. De är även med på bilden ovan. Först gick vi och åt tillsammans och sen var det samma visa som dagen innan.

Uteställena är typ likadana i Sverige som här förrutom musiken då som jag nämnde tidigare. Andra skillnader var också att överallt man gick försökte anställda på klubbarna muta en att komma in. Så i stort sätt överallt fick man gratis dricka. En annan STOR skillnad var att man är ute så sjukt länge här. Första kvällen kom vi hem klockan fem på morgonen och igår klockan sex. Herregud. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna på vägen hem. Jag hade föredragit att gå hem runt tre kanske, senast, haha!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vem är vem? Tänker mest på portugisen o värdsystern :) kul att testa spanskt uteliv! Men farligt med gratis dricka ;)

Svar: Jag skrev namnen iordning så Patrícia (portugisen) är den längst till vänster och Sandra (värdsystern) den längst till höger! :) Haha jo det är ju inte bra med gratis dricka om man redan har druckit mycket men vi hade knappt druckit något innan så det var lugnt. ;)
Tilda Alnervik

2013-09-23 @ 08:41:45
Postat av: Pappa

Gratis Dricka..hmmm se upp! igen ;) OMG kl.5 å 6. Runt 22,00 är lagom :)

Svar: Gratis är gott! ;) Haha eller hur!
Tilda Alnervik

2013-09-23 @ 09:12:04
Postat av: Fanny

Haha, jag hade ALDRIG klarat av det! Jag vill ju sova vid kl:00! hehe :P

Svar: Hahaha precisss! ;) Det var faktiskt riktigt jobbigt! haha
Tilda Alnervik

2013-09-23 @ 12:41:23
Postat av: Sanna

Oj jag såg inte det :)

Svar: Haha no problem ;)
Tilda Alnervik

2013-09-23 @ 18:38:13
Postat av: madde

han på bilden va väl lite söt, eller Tilda? ^^

Svar: Jaaaa lätt snyggaste killen jag träffat i Spanien. Så snygg! Dock förstod jag inte vad han sa... haha!
Tilda Alnervik

2013-09-23 @ 19:57:50
Postat av: Isa

Vem är muppen i röd tröja i bakgunden? (; Haha, hade du laddat med siesta innan så att du orkade hålla igång hela natten?

Svar: Ingen aning... En standard spanjor är det nog mest. Och ja jag hade faktiskt sovit i två timmar innan vi gick ut! haha!
Tilda Alnervik

2013-09-29 @ 13:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0