Avskedsfest


Det kommer nog bli en hel del webcam bilder detta året, så ni är beredda på det, haha!

Hola amigos! Idag vid lunch åkte vi hem till värdfamiljens kusiner. Dottern där ska nämligen åka till Portugal i 3 månader och det kommer en tjej från Portugal till dem. Det ska bli kul att träffa den portugisiska tjejen. Vi kommer att ha några klasser tillsammans så det är ju bra. Dock tror jag definitivt att hon kommer ha det lättare än mig eftersom det inte är jättestor skillnad på spanska och portugisiska. I alla fall inte lika mycket som spanska och svenska.

Efter att vi hade ätit så visade kusin-Carlos mig sitt rum och allt som fanns där inne. Bror-Carlos gick också omkring och visade alla bilder med mera. Sen satt jag vid datorn med värdsyster och den andra kusinen och tittade på youtubefilmer. De visade filmer på typiska spanska fiestas och även några spanska artister. En gillade jag faktiskt ganska mycket. Kusinen är även ett stort fan av Justin Bieber och alla här vet att jag har varit på en Justin Bieber-konsert så de pratar typ jämt om honom med mig haha! Hur som helst så hade kusinen Jusins båda böcker så de frågade om jag ville låna och det ville jag för det kan ju vara bra att öva sin spanska lite.

Sedan ville Carlos x2 väldigt gärna att jag skulle följa med ut och leka med dem så det gjorde jag och Sandra med. Det var en "fiesta de los niños" (det är fiestas hela tiden jag veeet) i deras område så Carlos x2 lekte i massa hoppborgar och sådant. Det var typ tävlingar så de kom hela tiden springande och sa "Primero primero!!" alltså att de kom först. Så roliga är dom! :)

Imorgon ska jag åka till stranden med en av tjejerna jag fikade med igår. Värdsystern och många av hennes andra kompisar börjar nämligen skolan imorgon så de kan inte följa med.

Förlåt om jag skriver för långa inlägg men så är det, hehe. Ha det bra så hörs vi. KRAM.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul det var att prata med dig ikväll! <3

Svar: Detsamma! <3
Tilda Alnervik

2013-09-08 @ 23:59:55
Postat av: Pappa

Fortsätt och skriv långa inlägg. Bara roligt för oss läsare! Kram

Svar: Okej vad bra, då ska jag göra det! :) Kram
Tilda Alnervik

2013-09-09 @ 11:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0