Skola och mitt första samtal

Jag har nog aldrig tagit så mycket egobilder som jag gör nu för tiden. Haha!

Idag har jag varit fruktansvärt trött. Jag har kommit in i en dålig vana att aldrig somna innan midnatt så det resulterar i en mycket trött Tilda. På de två första lektionerna idag var jag tvungen att jobba hårt för att ögonen inte skulle slå ihop. Men som tur är har de ju denna underbara sak kallad siesta här så jag tog en lång sådan idag och sov tre timmar efter skolan. SKÖNT.

Imorgon har vi inte skola för det är Valencias dag. Alltså typ nationaldag fast bara för området Valencia. Så imorgon är det en massa grejer i centrum om jag har förstått det rätt. Ikväll är det även fyrverkerier vid midnatt (tror jag) för att fira in dagen eller något. Okej nu gissade jag hej vilt men det låter väl rimligt?

För ett tag sedan fick jag ett WhatsApp meddelande (ALLA här använder WhatsApp) av en kille i min kurs. Han är från Italien och han var även med på stranden i söndags. Hur som helst så frågade han om jag ville följa med honom och portugisen ut och äta ikväll och även titta på fyrverkerierna. Det kommer eventuellt komma andra från hans klass och kanske några till svenskar. Ska bli roligt! Det är alltid lika kul när någon frågar om man vill följa med på något tycker jag.
 
Haha åh fy jag skrev precis ett meddelande till min värdmamma och frågade om det gick bra att jag följer med och så men det visade sig att hon var hos ögonläkaren så hon kunde inte svara på meddelandet på grund av att hon inte såg(?). Istället ringde hon!! Hahahaha. Mitt första samtal i Spanien på spanska. Det var extra svårt att förstå när man inte ser personen och när det brusar massa i bakgrunden, men vi förstod varandra efter att antal "qué??" så det var ju bra.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad kul :) är han snygg? ;)

Svar: Nej inte snygg alls tyvärr!
Tilda Alnervik

2013-10-09 @ 16:11:09
Postat av: Pappa

Fortsätt med egobilder. Kul att se dig :) Sov till kl.15,00 idag då?! ;)

Svar: Haha nej det gjorde jag inte! ;)
Tilda Alnervik

2013-10-09 @ 16:26:18
Postat av: Mamma

Kul initiativ av pappa på fejjan. =D

Svar: Hehe japp ;) Av någon anledning står det "misstänkt spam" på denna kommentaren.. Konstigt.
Tilda Alnervik

2013-10-09 @ 22:44:02
Postat av: Mamma

Så kan det gå. Är det ordet "fejjan" som är bannlyst tro?

Svar: Tror jag inte för detta står det inte misstänkt spam på.
Tilda Alnervik

2013-10-10 @ 20:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0