Parque Gulliver

Parken från ovan.

Nu ska jag äntligen skriva ett litet inlägg om min lördag. P¨å eftermiddagen åkte vi till el Parque Gulliver. Det är en lekplats som är formad som en man från berättelsen Gullivers resor. Jag har inte läst hela berättelsen men jag vet i alla fall att huvudpersonen Gulliver kommer till ett land där alla är små och det är från denna del av sagan som lekplatsen är utformad.

Jag var där med värdsyster, värdbror, portugisen, hennes värdbror (kusin till mina värdsyskon) och italienaren. Tyvärr var inte de andra tonåringarna lika omogna som jag är så vi äldre satte oss på kanten och tittade på medan pojkarna lekte. Jag hade gärna sprungit upp och klättrat lite, haha.

Efteråt åkte hela gänget direkt hem till oss och där spelade vi lite singstar. Dock fanns det nästan bara spanska låtar men de hade en skiva med majoritet på engelska; ABBA! Hur kul!? Det konstiga var dock att många låtar även där var på spanska. Jag hade ingen aning om att ABBA har spelat in låtar på spanska. Hur som helst så tvingade de mig sjunga en låt själv inför dom andra bara för att de är svenska.

Vi åt kinesisk mat och det var gott men det är bättre i Sverige. Efter maten spelade vi Trivial Pursuit men då det var på spanska var jag inte så himla aktiv. Kul kväll allt som allt och dagen efter åkte jag ju till la Ciudad de las Artes y las Ciencias, men det har jag redan skrivit om. Puss och kram så hörs vi!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh, gud vad rolig den lekparken ser ut!! haha, jag hade lätt lekt i den med! ;)

Svar: Haha åh det är så kul för jag kan se på min telefon vad någon har kommenterat men jag ser inte namnet. Jag såg bara de första orden och visste ändå att det var du som kommenterade. ;) Men ja vi hade nog haft kul där! haha :D
Tilda Alnervik

2013-10-30 @ 21:43:37
Postat av: Pappa

Du får spela lite songpop med mig Tilda så ska du upptäcka en och annan ABBA låt på spanska ;) Kul ställe, Gulliver :)

Svar: Haha hade ingen aning om att ABBA sjöng på spanska. ;)
Tilda Alnervik

2013-10-31 @ 10:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0