Onödig skoldag och ännu en bio

Idag har varit en så ovärd skoldag. Jag kom dit klockan nio och hade fysik. Läraren var bara där halva lektionen och sen började alla prata. Jag gjorde några uppgifter själv och hjälpte portugisen lite men annars var det inte mycket som blev gjort där. Sedan hade vi håltimma och då hjälpte jag en svensk tjej lite med matte och gjorde några till uppgifter i fysiken.

På rasten hade jag ett miniförhör med italienaren på svenska och det är helt sjukt hur duktig han är på att lära sig språk. Han har typ fotografiskt minne så han kommer ihåg allt vi skriver ner. Hur coolt? Haha! Rasterna är för övrigt en halvtimme långa och då går alla på gymnasiet ut utanför skolan och äter sin macka eller går och köper något i ett bageri som ligger i närheten.

Efter rasten hade jag först matte, men det var ingen lärare där så alla satt och pluggade till provet i valenciano som de skulle ha senare under dagen. Själv tog jag upp mitt anteckningsblock och översatte lite spanska ord jag hade skrivit ner från Harry Potte. Efter en stund kom en tjej fram till mig och hjälpte mig översätta allting.

Sista lektionen var kemi och där gick han igenom provet men jag orkade inte lyssna så jag satt och pratade med en av svenskarna lite. Sen kom läraren fram och så berättade jag att i Sverige får vi ha formelsamlingar på proven och så visade jag svenskens formelsamling. Han blev såååå imponerad! "It's wonderful, I love it! How much does it cost??" Han är så rolig och hans engelska är ännu roligare, ni skulle bara höra. Men jag gillar honom jättemycket, förmodligen min favoritlärare här nere! :)

Nu ska jag snart iväg på bio med utbytesstudenterna. Det kostar ju bara 3 euro just nu så man får ju ta tillfället i akt och gå dit! Vi ska se The Butler. Självklart dubbad till spanska. Men det ska bli roligt i alla fall. Ha en bra eftermiddag, nu ska jag ta ett mellanmål. Un beso.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Lagom skoldag tycker jag ;)

Svar: Haha jo så kan man ju se det! :)
Tilda Alnervik

2013-10-25 @ 15:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0