Mallorca, spanskahjälp och håltimmar

 
BRA DAG! Japp. Jag började klockan nio med att ha en håltimma. Wtf tänker ni nu. Men ja, av någon anledning måste jag komma till skolan klockan nio även om jag inte har någon lektion förrän tio så jag satt och läste Harry Potter en timme. Första lektionen var sedan engelska och på den började läraren fråga ut mig om skolan är strikt i Sverige. Visste inte riktigt vad jag skulle säga men nej det är den väl inte? I Spanien är det mer strikt. I alla fall på denna skolan.

Efter en lektion av engelska hade vi "lunch" och jag åt med två tjejer som heter Alba och Paula. De är jättesnälla. Dock är de dem enda jag pratar engelska med så det är väl inte så bra att jag umgås för mycket med dem (med tanke på min spanskautveckling) men de verkar tycka om att prata engelska och för min del är det skönt att faktiskt kunna säga något för en gångs skull. Det blir ju ganska korta svar när jag pratar spanska. Hur som helst, Alba och Paula berättade att alla avgångselever (alltså våran årskurs) åker till Mallorca i juni när de har gjort slutproven och när de fick veta att jag inte åker hem förrän i juni (de hade trott att jag återvänder i mars) så blev de alldeles till sig; "Men då kan du ju följa meeed! Det skulle vara så kul! Du kan bo med oss!" Och visst hade det varit superskoj men jag vet inte hur jag ska göra. Om jag följer med på det missar jag nämligen studenten i Sverige för det är samtidigt men jag får se hur jag gör. Mina svenska vänner tycker förmodligen inte att jag ska åka till Mallorca, hehe... Men än behöver jag inte bestämma mig.

Efter lunchen skulle jag ha fysik, matte, håltimma och tillsist kemi. Dock visade det sig att fysik-matte läraren inte var där så jag hade tre timmars hål. På första timman gjorde jag min engelskaläxa vilken var lätt, och nästa timme läste jag lite Harry Potter igen. Jag skriver upp ord jag inte kan i en skrivbok och efter en stund kom en tjej fram till mig och frågade vad jag gjorde. Då visade jag henne skrivboken och sen satt hon och hjälpte mig översätta orden. Inte nog med att hon hjälpte till utan säkert 7 personer blev engagerade i att hjälpa mig med orden och det var väldigt snällt av dem! Också väldigt kul att höra dem förklara med en blandning av spanska och engelska och charader. När ingen av de i gruppen omkring mig kunde ordet på engelska eller visste hur de skulle förklara det på annat sätt skrek de på de andra i klassrummet "¿CÓMO SE DICE ____ EN INGLÉS? En sak ska ni ha klart för er; de är extremt högljudda i det här landet. I alla fall i skolan.

Sista lektionen var alltså kemi och jag tror det är dags att jag börjar plugga lite på det här hemma för jag förstår fortfarande ingenting. Yay. Får väl ägna min fredagskväll åt det för det jag trodde vi skulle göra idag (åka till en by med värdssysterns bästis familj) var visst nästa vecka. Kram på er och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag tycker visst att du ska åka till Mallorca!! Det låter ju as kul + att du skulle ändå bara hinna träffa oss typ i en kvart var på studenten ;)

Svar: Heh jo det är ju sant. :)
Tilda Alnervik

2013-10-04 @ 21:24:00
Postat av: Mamma

Ta chansen att åka till Mallorca med vännerna. Du ångrar dig nog annars. Var Sandra med i somras?

Svar: Ja det kanske jag gör i och för sig. Sandra var inte med nej. Jag ska fråga henne imorgon varför.
Tilda Alnervik

2013-10-06 @ 18:58:48
Postat av: Sanna

Håller med ovanstående :) en vecka på Mallis är väl ett kanonsätt att avsluta Spanienresan med! Hoppas du har haft en bra helg! Kram!

Svar: Hihi ja vi får se hur jag gör. :)
Tilda Alnervik

2013-10-06 @ 19:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0