Första riktiga provet


Idag hade jag mitt första riktiga prov och det var ett prov i tidrottsteori. Det handlade om muskelsammandragningar och nervsystemet med mera. Jag har pluggat en hel del men det var förstås fruktansvärt svårt med spanskan. Orden på provet är ju inga man lär sig i Spanska 4 på gymnasiet direkt. Men men jag gjorde så gott jag kunde och om jag får en tvåa i betyg är jag nöjd, haha! Betygsystemet är från 0-10. 0-4 är inte godkänt, och 10 är bäst. Om jag får två skulle jag alltså inte bli godkänd men det skulle ju i alla fall vara något!

Hela provet bestod av alternativfrågor. Fyra alternativ på varje fråga alltså. Detta betyder ju att jag kan ha haft tur och gissat rätt på nån jag inte förstod men chansen är väl inte överdrivet stor. Och egentligen spelar det ju ingen roll.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nä det spelar ju ingen roll Tilda :) 25% chans är ju bra. Lättare än att gissa HV förlustsiffror mot Luleå på onsdag ;)

Svar: Haha ja det är ju bättre än att bara skriva vanliga svar i alla fall. :)Vadå går det dåligt för HV?
Tilda Alnervik

2013-10-14 @ 15:54:12
Postat av: Pappa

Det går riktigt dåligt för HV minsann. Ligger i botten av tabellen med 8 poäng. AIK som ligger näst sist har 14. Är inte den största HV-fanet så det gör inte så mycket:)

Svar: Ajdå... Tur att jag inte är hemma då så jag sliper skämmas...
Tilda Alnervik

2013-10-14 @ 20:06:27
Postat av: Johanna

Känner jag dig rätt så har det säkert gått bra :))

Svar: Jo fast nu var det ju på spanska ;) haha!
Tilda Alnervik

2013-10-15 @ 16:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0