En lista åt folket

Hur kul var det inte när man brukade göra listor på bilddagboken? Kommer ni ihåg? Well det gör jag och jag tänker göra en lista just nu (jag tog den från någon random blogg så jag har inte kommit på den själv).

10 FAKTA OM MIG SJÄLV
* Jag är den mest förvirrade personen.
* Kvällsmänniska.
* 165 cm lång/kort.
* Jag gillar typ all typsik "fangirl"-musik.
* Det jag saknar mest i matväg just nu från Sverige är kokt ägg. (som att det är en typisk svensk maträtt? hahah)
* Jag är aldrig nöjd med vädret.
* Att städa rummet är det värsta jag vet.
* Jag bryr mig mycket om vad andra tycker om mig.
* Jag klagar väldigt mycket. På det mesta. Hela tiden. (ska försöka bli bättre)
* Mitt lokalsinne är inte särskilt skarpt om man säger så.


9 SAKER JAG GILLAR
♥ Barn.
♥ Bilderna med mina svenska vänner som hänger på min vägg.
♥ Det spanska uttalet av mitt namn.
♥ Att få brev.
♥ El río.
♥ Sociala människor.
♥ Min kamera.
♥ Min värdfamilj.
♥ Helgen.

8 SAKER SOM IRRITERAR MIG
x Bråk.
x Personer som bara bryr sig om sig själva. 
x Folk som röker precis bredvid mig.
x Musik utan sång (speciellt techno).
x Lögner.
x Höga ljud (jag har definitivt kommit till fel land).
x Att jag aldrig gör läxor när jag borde (typ nu).
x Min Samsungtelefon.


7 RÄDSLOR
~ #1: Att något ska hända med mina vänner/familj i Sverige när jag är här nere. 
~ Sprutor.
~ Sprutor. 
~ Sprutor.
~ Att jag inte ska lära mig spanska.
~ Sprutor.
~ Sprutor.


6 LÅTAR JAG TYCKER OM JUST NU
Gavin Degraw - Who's Gonna Save Us
Sara Bareilles - Brave
Little Mix - Always Be Together
Cher Lloyd - Want U Back
Taylor Swift - I Almost Do
Miley Cyrus - Wrecking Ball

5 SAKER JAG INTE KAN LEVA UTAN
* Google Translate.
* Skype.
* Tacos.
* Musik.
* Medmänniskor.

4 SAKER JAG GÖR VARJE MORGON
- Stänger av tre olika alarm.
- Äter flingor.
- Tittar på spanska nyheter utan att förstå någonting.
- Promenerar till skolan.

3 SAKER JAG ÖNSKAR JAG KUNDE GÖRA
* Prata flytande spanska.
* Gå på 1D-konserten i Sverige.
* Spola fram tiden till Madridresan med oranisationen.

1 ORD JAG KAN INTE GÅ EN DAG UTAN ATT SÄGA
- ¿QUÉ?


Kommentarer
Postat av: Pappa

Förvirrad, klagar, lokalsinne, du har fått många goda egenskaper av din far ser jag ;) Funderade just på om jag skicka ner ett kokt ägg i bubbelpåse till dig?! Skulle väl samma kulör som ägget på hotellet i Prag!!

Svar: Haha ja det har jag! ;)Gör det!! ;) Vadå hurdant var ägget i Prag?
Tilda Alnervik

2013-10-11 @ 09:01:06
Postat av: Pappa

När det gäller ägget borde jag tagit ett kort. Omkokt en vecka, typ ;) Gråsvartgrönt där det borde varit gult. Om jag åt det? Nä... :)

Svar: Åhfy det lät verkligen inte gott! HAha
Tilda Alnervik

2013-10-11 @ 15:50:53
Postat av: Mamma

Men, koka ägg kan du väl?? Köp ägg och koka vetja. Det är ju ingen sak du ska sakna när det inte är någon skillnad mellan länderna. Du får bjuda familjen på kokta ägg, stekta ägg och omelett så får vi se vad de tycker om det.

Svar: Ja jag ska göra det nån gång. Koka ägg alltså. Stekta ägg eller omelett (heter tortilla här) äter vi minst en gång varje vecka så det är inga problem.
Tilda Alnervik

2013-10-11 @ 18:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0