El oceonográfico y el museo Principe Filipe


I söndags åkte jag, portugisen, italienaren och Ludwig (från Sverige) till la Ciudad de las Artes y las Ciencias. Jag har ju lagt ut bilder på det innan men då var jag bara utanför. Denna gången gick vi in. Först gick vi in på el oceonográfico vilket är en massa olika byggnader med akvarium. Det fanns allt från clownfiskar till hajar. Det var väldigt häftigt men jag tröttnar ganska snabbt på att titta på djur, haha.

Efter några timmar där gick vi och åt på McDonalds och vi kom mitt i lunch-rusningen (dvs klockan tre eller något) och sedan satt vi där ett bra tag.

Efter det gick vi till museet och det var lite som universeum i Göteborg. Nu var det väldigt länge sedan jag var där men vad jag kommer ihåg finns det massa tekniska saker att testa osv? Det gjorde det här i alla fall. Det coolaste var nog att jag fick gå in i ett rum, ställa mig där i några sekunder och sedan gå ut igen. Där inne hade de tydligen scannat av min kropp (jag fattade ingenintg medan jag väl var där inne) och utanför fanns det en skärm där jag kunde välja mitt foto och byta kläder på mig själv. Hur häftigt? Jag kunde byta så att jag hade skate-kläder, balklänning eller varför inte se ut som Mozart?

När stället stängde klockan sju gick vi in på ett shoppingcenter och köpte godis och gick runt och fönstershoppade lite innan vi åkte hem. Jag var hemma klockan nio och jag är fortfarande trött efter den dagen känns det som. Haha! Jag sov siesta på 2,5 timmar både igår och idag. Skönt!

Förlåt att jag inte skriver lika ofta längre men av någon anledning har det blivit tråkigt att lägga upp saker här. Förhoppningsvis går det över snart så att jag kan börja blogga normalt. Ha det fint, puss och kram.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att du fortsätter skriva här för det är väldigt kul att se hur du har det.

Svar: Ja jag ska försöka. :)
Tilda Alnervik

2013-10-30 @ 07:04:00
Postat av: Pappa

Nemo, wow :). Trevligt när du skriver men väldigt förståeligt att det blir mindre tid vid datorn. Ett gott tecken på att du gör andra roliga saker :) Kram

Svar: Ja det är sant. Men det är tråkigt att inte ha alla minnen med. Jag önskar att någon annan satt och skrev ner allt jag gör åt mig. ;) Kram!
Tilda Alnervik

2013-10-30 @ 10:01:24
Postat av: Johanna

Kul att få följa dej så hoppas du fortsätter!! Lisa gillar fiskarna :))

Svar: Jag jag ska försöka hålla igång det. Hihi jag med :)
Tilda Alnervik

2013-11-08 @ 10:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0