Ännu en måndag


Idag är det måndag igen. Om ni inte visste.
Jag hade en av veckans längsta skoldagar, men det gjorde inte så mycket för jag hade två håltimmar och varken kemi eller fysik. Måndagar är nog en av de bättre dagarna. Jag har spanska (= läsa Harry Potter), engelska (= sitta och lyssna när läraren går igenom läxan. Hon gör det varje gång HELA lektionen skämtar inte ens), matte och idrott.
 
På idrotten idag var vi ute och spang igen. Det var jobbigt men ganska kul. Idag var det 30 grader så det kändes ju ganska friskt om man jämför med sist vi sprang när det var 37. Denna veckan var "målet" att springa 30 minuter så långt man kunde typ. Jag förbättrade faktiskt el ritmo (minuter per kilometer) lite från förra gången så det var ju bra. Jag frågade även idrottsläraren om jag måste göra proven och det var lite oklart så han ska prata med kontaktpersonen på skolan tills nästa lektion. Det betyder typ samma sak som att jag måste göra proven. Blä. Nästa lektion ska vi ha friidrott. Hur kul!?

Ikväll ska jag och värdsystern gå och köpa ett gymkort och testa spinning så det ska bli intressant. Visst låter jag hurtig? Haha!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ärligt? Vad är plural på timme, timmor eller timmar? ;-)

Svar: Ordpolis!
Tilda Alnervik

2013-10-07 @ 17:55:31
Postat av: Sanna

Vad fick du för kilometertid då? :)

Svar: Åh hjälp det är nästan pinsamt att säga för jag tror inte att det är bra. Men 5.55. Haha!
Tilda Alnervik

2013-10-07 @ 18:07:32
Postat av: Pappa

Bara 30 grader! Brrrrr såå svalt ;)Friidrott=Jättekul! eller? Hurtig värre men det är ju bra att träna med tanke på de comidas tardías en España. Johanna Lisa å jag var ute och gick runt Kråkeryd. Hela 15 grader så det är förhållandevis rätt varmt här med.

Svar: Haha nej verkligen inte svalt! Varmt som sjutton men bättre än sist ;) Åh vad härligt med en långpromenad! Skönt med varmt höstväder också :)
Tilda Alnervik

2013-10-07 @ 18:55:36
Postat av: linnea

ojoj! du som hatar(!) spinning ;))
gick det bra? (:
tänker på dig! kramis

Svar: Hahaha jaaa eller hur! Det hade man inte kunnat tro! ;)Ja det gick bra men jag har nog aldrig svettats så mycket i mitt liv tidigare.
Saknar dig Lilli! Kram!
Tilda Alnervik

2013-10-07 @ 19:03:29
Postat av: Johanna

Va kul med gymkort!! Får se om det är lika trevligt som Friskis? :) jag vill oxå ha 30 grader varmt!!! Kram kram

Svar: Jaa kul kul! Det var verkligen inte lika fräscht som friskis och svettis men det var roligare spinningpass! Hihi ja fast ni har ju mysig höst istället! :)
Tilda Alnervik

2013-10-07 @ 19:21:46
Postat av: Mamma

Hahaha Jag är född ordpolis =D

Svar: Haha! ;)
Tilda Alnervik

2013-10-07 @ 21:18:00
Postat av: Fanny

Åh, fy för spinning, det är bland det värsta träningssätt jag vet!!

Svar: HAha ja det är sjukt jobbigt!!
Tilda Alnervik

2013-10-08 @ 18:46:30
Postat av: Jonna

Spinning är ju sjukt kul! :) Jag tycker att 5.55 är en ganska bra tid för att inte ha sprungit så mkt innan, har många kompisar som springer mkt långsammare än så även när de tar i.

Svar: Jo det var kul fast väldigt väldigt jobbigt! Haha vad bra! :)
Tilda Alnervik

2013-10-08 @ 22:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0